تصویر
پژوهش در البرز مطابق نیازهای استان نیست
10 آذر 1400 - 17:02
6
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و تحول اداری استانداری البرز گفت: بر اساس آسیب شناسی انجام شده با وجود فراوانی منابع اطلاعاتی در استان و تلاش‌های پژوهشگران و صرف منابع مالی قابل توجه، نبود سیستم‌های نرم افزاری استاندارد، تولید دانش کاربردی و مورد نیاز را در استان با کندی مواجه کرده است.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و تحول اداری استانداری البرز گفت: بر اساس آسیب شناسی انجام شده با وجود فراوانی منابع اطلاعاتی در استان و تلاش‌های پژوهشگران و صرف منابع مالی قابل توجه، نبود سیستم‌های نرم افزاری استاندارد، تولید دانش کاربردی و مورد نیاز را در استان با کندی مواجه کرده است.

مهرداد قهرمانی در نشست خبری هفته پژوهش که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، افزود: عدم دسترسی سریع به تحقیقات انجام شده و عدم انطباق پژوهش‌ها با نیازهای استان و اولویت‌های تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین نبود نظارت موثر بر فعالیت‌های پژوهشی برای هدایت آنها در راستای اهداف توسعه متوازن در استان از جمله آسیب‌هایی است که در زمینه پژوهش در استان احصا شده است.
وی با اشاره به اینکه نیاز به زیر ساخت‌هایی است تا پژوهش‌ها در راستای توسعه متوازن در استان باشد، تصریح کرد: اکنون با توجه به برنامه ریزی‌ها و جلسات برگزار شده دو نکته قابل توجه است.
نکته اول ایجاد سامانه اطلاعات پژوهشی در استان به منظور پیشگیری از موازی کاری و انجام پژوهش های تکراری غیر قابل توجیه و همچنین مدیریت فعالیت های پژوهشی استان، ساماندهی و شناسایی نیازها و اولویت‌های استان است.
وی افزود: البرز استانی با ظرفیت‌های زیاد و مسائل خاص است ولی اولویت‌های استان هنوز مشخص نیست تا پژوهش‌ها را در این زمینه هدایت کنیم و بدانیم بر اساس چه اولویت‌هایی باید پژوهش انجام داد.
بنابراین از مسائل اساسی در حوزه مدیریت پژوهش ها ایجاد سامانه اطلاعات پژوهشی در استان است.
موضوع دوم مسئله یابی، حل مسائل استان و تعیین اولویت‌های اساسی استان است که ساز و کار آن با کمک مراکز علمی و پژوهشی و محوریت دانشگاه خوارزمی در حال انجام است.
تا اولویت های پژوهشی مشخص و برنامه ها را برمبنای اولویت ها انجام دهیم.
به گفته قهرمانی برای توسعه استان به معنای خاص و کشور به معنای عام نیاز است تا ابتدا بدانیم در چه راستایی باید برنامه ریزی انجام دهیم.
سرپرست دفتر برنامه ریزی و تحول اداری استانداری البرز اظهار کرد: در سطح کشور و استان در برخی موارد مهم، مستقیم به سمت اقدام می رویم در حالی که نیاز به ایجاد زیر ساخت است تا به نتیجه مدنظر در اقدامات برسیم.
ضمن اینکه پژوهش های استان با وجود قابل بودن ولی احتمال دارد در سطح کشور انجام شده باشد و با وجود صرف زمان و هزینه تکراری باشد.
وی افزود: ایجاد این سامانه کمک می‌کند تا هم به پژوهشگران دسترسی داشته باشیم و هم با ساماندهی تحقیقات شامل پایان نامه ها، رساله های دکتری و مقالات که بر مشکلات استان متمرکز است، بتوانیم برنامه ریزی دقیقی برای حل مشکلات استان داشته باشیم.
منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.