تصویر
پیام استاندار البرز به مناسبت  “ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام “
27 شهریور 1402 - 10:52
3
استاندار البرز در پیامی "ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام " در پرونده زنجیره‌ای کاروانسرای ایرانی را به ایرانیان و تمامی مردم شریف استان البرز تبریک گفت.
ارسال توسط :
پ
پ

استاندار البرز در پیامی "ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام " در پرونده زنجیره‌ای کاروانسرای ایرانی را به ایرانیان و تمامی مردم شریف استان البرز تبریک گفت.

متن کامل پیام دکتر عبداللهی استاندار البرز به شرح زیر است:"ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام" ساوجبلاغ را در پرونده زنجیره‌ای کاروانسرای ایرانی به ایرانیان و البرز نشینان تبریک وتهنیت عرض نموده وآنچه که ما امروزه با نام کاروانسرای ایرانی به جهانیان ارائه و معرفی کرده ایم؛ حاصل پویایی تفکر نیاکان ما است که نخستین بار ۲۵۰۰ سال پیش با ایجاد چاپارخانه امکان سفرهای بلند فرا منطقه ای را فراهم کردند و این بنا در دوره اسلامی و به ویژه دوره صفوی با نام کاروانسرا به اوج شکوفایی رسید و برای نخستین بار شرق آسیا، غرب آسیا، اروپا و آفریقا را به هم پیوند داد و علاوه بر کالا تفکر ایرانی اسلامی را به دنیا ارائه کرد.
کاروانسرای ینگی امام با شاخصه هایی چون چهار ایوانی ، آب‌انبار مرکزی، پی‌ریزی نواری و پنج بار انداز همچون نگینی در میانه جاده ابریشم باستانی می‌درخشد ، امید است که با ثبت جهانی این اثر، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی دست در دست هم رونق صنعت گردشگری را در استان سرعت ببخشیم.
در این راه از وزارت میراث‌، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین مدیران و کارشناسان استانی آن و تمامی دلسوزانی که برای ثبت این افتخار ملی همراهی لازم را داشته‌اند صمیمانه قدردانی می‌نمایم.

مجتبی عبداللهی
استاندار البرز

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.