تصویر
پیام تبریک فرمانده انتظامی استان البرز به مناسبت عید سعید قربان
18 تیر 1401 - 14:42
1
سردار "عباسعلی محمدیان" در پیامی فرارسیدن روز تعبد و بندگی و عید سعید "قربان" را به امت مسلمان ایران اسلامی تبریک گفت.
ارسال توسط :
پ
پ

سردار "" در پیامی فرارسیدن روز تعبد و بندگی و عید سعید "قربان" را به امت مسلمان ایران اسلامی تبریک گفت.

متن این پیام به این شرح است: دهمین روز از ماه ذی الحجه سالروز مرور درس بزرگ انسانیت و برترین جلوه عبودیت است تا همواره بیاد داشته باشیم که پرتو عشق الهی تنها در سایه خلوص اندیشه و تبری جستن از هوای نفس قلوب بندگان را روشن کرده و آنان را از ظلالت و گمراهی می رهاند .
عید قربان، پر شکوهترین ایثار و زیباترین جلوه ی تعبد در برابر خالق یکتا است؛ آن جا که فرمان حق به ابراهیم خلیل الله(علیه السلام) براى ذبح اسماعیل صادر شد و ابراهیم آن بنده مخلص و فرمانبردار خداوند با اقتداء به وحی آسمانی، از آزمونی دشوار سربلند بیرون آمد و بندگی و فرمانبرداری خویش را به درستى در پیشگاه خداوند بزرگ اثبات نمود و با به مسلخ بردن فرزند خویش، آرزوی کهنه ابلیس را در به گمراهی کشاندن فرزندان آدم، نقش بر آب کرد.
این عید خجسته , زیباترین لحظه در عالم هستی است که خلیل الله این پیامبر صالح، اوج عبودیت را معنا کرد و بدون توجه به هوای نفس، عاشقانه گام در صراط مستقیم گذاشت و از آن آزمون سخت الهی سربلند بیرون آمد .
عید قربان اوج عبودت و کمال بندگی عبد صالح در برابر اراده پروردگار قادر متعال و پیامی از سوی خالق است که بر اساس آن انسان با دل بریدن از دنیا و دل سپردن به فرمان خالق یکتا، می تواند به عالی ترین درجات که قرب الهی است دست یابد .
این عید خجسته در حالی فرا می رسد که عالی ترین صحنه خلقت بشریت در صحرای عرفات به وقوع پیوست و اباعبدالله حسین (ع) قرب الی الله را به منصه ظهور رساند، چه نیکوست که باری تعالی فرصت عاشقی را به بندگانش نشان می دهد.
در پایان اینجانب ضمن تبریک این عید بندگی و اطاعت، امید دارم تا در عرفه با زدودن زنگار معصیت از قلب هایمان و در قربان با قربانی کردن همه نفسانیات و منیّات و تعلقات دنیوی، سر تسلیم در مقابل عزم و اراده الهی فرود آوریم و با اخلاص تمام، در کسب توفیقات الهی موفق و مؤید باشیم.
(ان شاء الله).

سرتیپ دوم پاسدار "عباسعلی محمدیان"

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.