، دکتر حسین کلانتری و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«فمن عرف فاطمه حق معرفتها فقد ادرک لیله القدر»
هر کس به شناخت حقیقی فاطمه علیهاالسلام دست یابد، بی‌گمان شب قدر را درک کرده است.
امام صادق (ع)
حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی جامعی است که نه تنها تمام هویت‌های کمالی یک زن، بلکه همه فضائل متصور برای یک انسان در وی خلاصه شده است و حضرت فاطمه زهرا (س) مَثَل اعلای طهارت و معنویت است که عظمت و منزلتِ رفیع و قدسیِ او، نگاه ارزشمدارِ دین مبین اسلام در عزت و حرمت بخشیدن به جایگاه و هویت ممتاز زن مسلمان را به هر صاحب بصیرتی یادآور می گردد.
وجود مقدس زهرای مرضیه(س) در پیشگاه ذات اقدس متعال و ائمه‌ معصومین (ع) از عظمت و منزلت بی‌بدیلی برخوردار بوده و زندگی درخشان این بانوی بزرگوار، الگویی برای همه‌ انسان‌ها به ‌ویژه زنان مسلمان است.
اگر چه حیات زنان در ادوار مختلف تاریخ بشری تحولات و چالش های فراوانی را تجربه کرده است اما دین مبین اسلام با نگاه ارزشی به زن بر تمامی عقاید جاهلی پیرامون شخصیت و منزلت زنان خط بطلان کشید و ارزش و جایگاه او را عزت و حرمت بخشید.

بیستم جمادى الثانی، سالروز ولادت گوهر تابناکی است که در پرتو طلوع شمس وجود کبریایی و مطهرش می‌توان فضای ذهن و دل را باری دیگر تطهیر کرد و دریچه‌ای از تعالی و کمال را فراروی خویش قرار داد.
ولادت سیده نساءالعالمین که به فرموده حضرت امام خمینى (قدس سره): افتخار خاندان وحى و خورشیدى است که بر تارک اسلام عزیز مى درخشد، زنى که عالم به او افتخار دارد واگر روزى باید "روز زن" باشد، چه روزى والاتر و افتخارآمیزتر از ‌روز ولادت باسعادت انسیه حورایی، حضرت فاطمه مرضیه علیهاالسلام؛ و یکی از دلایل استقبال و اشتیاق جامعه برای بزرگداشت روزی به عنوان روز زن و تکریم مقام مادر همین تناسب اسم و مسمی می‌باشد چرا که جامعه امروز پیش از هر زمان دیگری نیازمند الگوهایی است تا در فراز و نشیب‌های زندگی، مصمم و ثابت قدم پیش برود.
اینجانب فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س)، روز مادر و بزرگداشت مقام زن و تقارن آن با سالروز تولد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به همگان، به ویژه بانوان و به طور خاص، به بانوان همکار و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تبریک و شاد باش می‌گویم و با تأکید بر ضرورت رسیدگی و توجه مضاعف به بانوان که علاوه بر رسالت‌های و سازمانی مسئولیت خطیر پرورش فرزندان و تدبیر امور خانواده را نیز به عهده دارند، از خداوند بزرگ و منان سعادت و توفیقات روز افزون همه را آرزومندم.

عزت مسلمین مستدام
دکتر حسین کلانتری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر