تصویر
پیام فرماندار بمناسبت ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام در پرونده زنجیره‌ای کاروانسرای ایرانی در یونسکو
28 شهریور 1402 - 10:33
3
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ طی پیامی "ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام " را در یونسکو به مردم شریف شهرستان ساوجبلاغ تبریک گفت.
ارسال توسط :
پ
پ

طی پیامی "ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام " را در یونسکو به مردم شریف شهرستان ساوجبلاغ تبریک گفت.

متن کامل پیام دکتر البرزی به شرح زیر است:
ایرانیان از ۲۵ قرن پیش با ابداعی متفاوت به نام چاپارخانه، امکانی را فراهم کردند که مسافران بتوانند مناطق فرامرزی را آسوده و ایمن تر بپیمایند.
این بنای بی همتا در سایه نبوغ و پویایی ایرانیان نه تنها حفاظت شد، بلکه پس از ۲۰ قرن و در دوره صفویه با نام کاروانسرا، شرق و غرب و شمال و جنوب جهان را به هم پیوند داد.
کاروانسرایی که ایرانیان ساختند تنها کالا و مردم را جابجا نمی کرد بلکه فراتر از آن، اندیشه ها و تجارب را نیز بین مردمان سرزمین ها انتقال می داد، پس بی راه نیست که این سازه ایرانی را رُکن اساسی تحول تجارت بین سرزمینی بنامیم.
با نظر به اهمیت این میراث ماندگار بشری، یونسکو پرونده زنجیره ای کاروانسراهای ایرانی را در فهرست میراث جهانی به ثبت رساند که کاروانسرای ینگی امام شهرستان ساوجبلاغ دراستان البرز نیز یکی از نگین های این پرونده سترگ است.
اینجانب ضمن تبریک این اتفاق مهم به مردم فهیم استان به ویژه اهالی شهرستان ساوجبلاغ، امیدوارم بتوانیم دست در دست هم از ظرفیت این میراث ماندگار جهانی برای رشد، تعالی، مشارکت علمی و عملی بخش های مختلف استان و شهرستان در پیشبرد و بهبود اهداف کلان بهره ببریم.

محمدرضا البرزی
فرماندارشهرستان ساوجبلاغ

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.