تصویر
پیشرفت های موسسه رازی مُهر تاییدی برای حمایت بیشتر از این موسسه است
29 آبان 1401 - 9:13
1
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام‌ توان از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، حمایت و مراقبت خواهیم کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام‌ توان از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، حمایت و مراقبت خواهیم کرد.

دکتر علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از موسسه تحقیقات واکسن ‌و سرم سازی رازی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این موسسه اظهار داشت: موسسه رازی مجموعه ای بسیار توانمند، کارآمد و موثر در کشور، منطقه و‌ حتی جهان بوده و پیشرفت های علمی چشمگیر آن، مهر تاییدی برای حمایت هر چه بیشتر از این موسسه، هم در برنامه پنج ساله هفتم و هم از نظر تخصیص بودجه سالانه به این موسسه ملی است.
دکتر منادی با اشاره به بروز مسائل و مشکلاتی همچون همه گیری ویروس کرونا گفت: انتشار ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری از مراکز و فعالیت ها تعطیل شده و خسارت های جانی و مادی و غیرمادی سهمگین، بر کشورها وارد شود و بی شک جهان، در آینده نیز با انواع اجرام بیماری زا مواجه خواهد شد که لازم است در این زمینه، چاره اندیشی کرد و به عنوان مثال با شناسایی ۸۳۴ بیماری زئونوز (مشترک بین انسان و حیوان) در دنیا، مسئولیت موسسه رازی در ساخت واکسن های مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع این بیماری ها، بیش از پیش نمایان است و ضرورت وجود موسسه رازی و ادامه فعالیت این مجموعه پراهمیت را، به روشنی تبیین می کند.
وی، با اشاره به سابقه غنی علمی و فعالیت های ارزشمند محققان موسسه رازی، گفت: موسسه رازی از بدو تاسیس تاکنون، توفیقات متعددی در ساخت انواع واکسن های پزشکی و دامپزشکی و سایر فراورده های بیولوژیک کسب کرده، که افتخار آمیز و موجب تقویت غرور ملی است و به واقع موسسه رازی به عنوان تاج موسسات علمی، تحقیقاتی و تولیدی در خاورمیانه مطرح است، اگرچه متاسفانه آن چنان که لازم و شایسته است، این موفقیت ها معرفی و تبلیغ نشده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ثبات مدیریتی و بهره مندی از مدیران با درایت را لازمه رشد و پیشرفت موسساتی همچون موسسه رازی برشمرد و تصریح کرد: ثبات مدیریت به ویژه در حوزه های علمی و تحقیقاتی که مستلزم طی زمان برای به سرانجام رسیدن طرح های پژوهشی است، بسیار مهم و لازم بوده و زمینه ساز شکل گیری و توسعه یک مجموعه پویا و کارآمد است و باید با حمایت از پرسنل و نشاط آفرینی در بین کارکنان، زمینه لازم برای حفظ سرمایه های علمی و افزایش فعالیت و اثربخشی آن ها را فراهم کرد.

این مقام مسئول، ریشه کنی بیماری فلج اطفال در کشور را مرهون فعالیت دانشمندان و واکسن تولیدی موسسه رازی خواند و گفت: حمایت از این موسسه به واقع، حمایت از حوزه سلامت کشور است و با تمام‌ توان از موسسه رازی حمایت و مراقبت خواهیم کرد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.