تصویر
پیش بینی تولید ۱۶ درصد نهال طرح “کاشت یک میلیارد درخت” در البرز
24 مرداد 1402 - 15:50
1
مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حریق‌هایی که در عرصه‌های طبیعی اتفاق می‌افتد عامل انسانی دارد، از مردم درخواست می‌شود نکات ایمنی را در زمان‌هایی که در حال گذران اوقات فراغت در جنگل‌ها هستند رعایت کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حریق‌هایی که در عرصه‌های طبیعی اتفاق می‌افتد عامل انسانی دارد، از مردم درخواست می‌شود نکات ایمنی را در زمان‌هایی که در حال گذران اوقات فراغت در جنگل‌ها هستند رعایت کنند.

اصغر بیاتبا اشاره به اینکه طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله درخت در حال اجرا است، اظهار کرد: بنا است ۱۶ درصد این نهال‌ها در البرز تولید و کاشته شود.
وی ادامه داد: نهال‌هایی که بر اساس این طرح کاشته می‌شوند اغلب بومی، سازگار با شرایط اقلیمی استان و مقام به کم آبی هستند.
وی با بیان اینکه این طرح چهار ساله است و از آذرماه سال قبل آغاز و تا سال ۱۴۰۵ ادامه دارد، گفت: از پاییز سال گذشته عملیات تولید نهال در نهالستان بزرگ در قالب این طرح آغاز شده و بذر بیش از ۵۰ گونه جنگلی فضای سبزی و زراعت چوب متناسب با شرایط اقلیمی استان تهیه و کشت شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز بیان کرد: نهالستان بزرگ کرج با شاخص‌های فنی تولید نهال و اجرای زیرساخت‌های موفق نظیر شاسی‌های سیمانی، تولید نهال گلدانی و ایجاد شبکه آبیاری مکانیزه، یکی از نهالستان‌های پیشرو در امر تولید نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گرمای شدید هوا در تابستان امسال و ضرورت پیشگیری از وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حریق‌هایی که در عرصه‌های طبیعی اتفاق می‌افتد عامل انسانی دارد، از مردم درخواست می‌شود نکات ایمنی را در زمان‌هایی که در حال گذران اوقات فراغت در جنگل‌ها هستند رعایت کنند.

بیات اضافه کرد: از گردشگران درخواست می‌شود به ویژه در مناطق گردشگری طالقان و جاده چالوس حتما از خاموش شدن آتشی که برای پخت غذا و .
.
.
روشن کرده‌اند اطمینان حاصل کنند چون یک سهل انگاری کوچک در این خصوص تبعات جبران ناپذیری به همراه دارد.
وی توضیح داد: امسال دو مورد حریق در طالقان گزارش شد که با توجه به عکس العمل سریع جوامع محلی و نیروهای حفاظت، با کمترین آسیب اطفاء شد.
منبع ایسنا برچسب ها: مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حریق‌هایی که در عرصه‌های طبیعی اتفاق می‌افتد عامل انسانی دارد، از مردم درخواست می‌شود نکات ایمنی را در زمان‌هایی که در حال گذران اوقات فراغت در جنگل‌ها هستند رعایت کنند.
مدیرکل منابع طب

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.