تصویر
پیش بینی ثبت نام بیش از ۴۶ هزار کلاس اولی در البرز
22 تیر 1401 - 15:13
2
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: هزینه سنجش سلامت برای هر نوآموز را ۶۰ هزار تومان است.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: هزینه سنجش سلامت برای هر نوآموز را ۶۰ هزار تومان است.

علی حجر گشت با اشاره به اینکه کلاس اول پایه مهم و تعیین کننده برای ورود به سیستم آموزش و پرورش است، اظهار کرد: طبق پیش بینی صورت گرفته در سال تحصیلی جدید ۴۶ هزارو ۶۹۸ دانش آموز کلاس اولی در مدارس استان ثبت نام می‌کنند.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام نهایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی منوط به ارائه تاییدیه از پایگاه سنجش است، افزود: ثبت نام بدون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ممنوع است لذا نوآموزان باید به موقع به پایگاه‌های سنجش که از سوی اداره آموزش و پرورش تعیین شده مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی توسط ۳۰۰ نفر نیروی مجرب در پایگاه‌های عمومی و تخصصی انجام می‌شود.
این مسئول بیان کرد: در این طرح دانش‌آموزان غربالگری شده و مشکلات احتمالی آن‌ها از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی که معمولا خانواده‌ها آگاه نیستند، شناسایی می‌شود و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه خواهد شد.
حجرگشت هزینه سنجش سلامت برای هر نوآموز را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این طرح تا پایان شهریور ادامه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز توضیح داد: نیازی به مراجعه حضوری خانواده‌ها به پایگاه‌های سنجش نیست و خانواده‌ها باید با در دست داشتن مدارک فرزندان، به مدارس مراجعه کنند تا مدرسه با انجام نوبت‌گیری، پایگاه، تاریخ و ساعت را به خانواده اعلام کند.
منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.