تصویر
پیش بینی ۱۳۳۲ شعبه اخذ رأی در استان البرز
14 بهمن 1402 - 11:16
0
رئیس ستاد انتخابات استان البرز گفت: 1332 شعبه اخذ رأی ثابت و سیار برای استان البرز در سامانه وزارت کشور ثبت شده است که از این تعداد 1112 شعبه شهری و 220 شعبه نیز روستایی است.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس ستاد انتخابات استان البرز گفت: ۱۳۳۲ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار برای استان البرز در سامانه وزارت کشور ثبت شده است که از این تعداد ۱۱۱۲ شعبه شهری و ۲۲۰ شعبه نیز روستایی است.

مرتضی ولی پوری در همایش عوامل اجرایی ستاد انتخابات شهرستان که در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، در جمع هزار و ۵۰۰ نفر از مجریان و عوامل اجرایی ستاد انتخابات شهرستان کرج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و جشن های پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: آسایش و امنیت امروز ما مرهون جانفشانی و ایثار و از خودگذشتگی شهدای معظم است.
وی در جمع عوامل اجرایی ستاد انتخابات شهرستان کرج، هیأت نظارت، بازرسان، نمایندگان فرماندار و مجریان برگزاری انتخابات گفت: تا به امروز تعداد ۴۲۲ نفر معادل ۶۹ درصد تایید صلاحیت شده اند و ۱۹ بهمن ماه آخرین زمان قانونی برای اعلام آمار نهایی خواهد بود که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان البرز افزود: ۷۰ درصد از ثبت نام شدگان برای داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان تأیید صلاحیت شدند که در نوع خود بی سابقه بوده است.
ولی پوری ادامه داد: ۴ مولفه امنیت، رقابت، امنیت و مشارکت را طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدای سال با محوریت و سکانداری استاندار محترم در قالب تمامی برنامه ها و جلسات و محافل و افتتاحیه ها و.
.
.
بعنوان نصب العین در اقدامات خود قرار داده ایم.
وی بیان کرد: فرایندهای انتخابات در ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ با اعلام وزارت محترم کشور رسما آغاز شد و تا به امروز تعداد ۲۱ جلسه ستاد انتخابات با حضور مسئولان استان و فرمانداران با محوریت استاندار محترم البرز برگزار شده است.
ولی پوری گفت: استان البرز در پیش ثبت نام ها و ثبت نام های اصلی پیشتاز بوده است و امیدوار هستیم این مشارکت و افزایی هر چه بیشتر شود.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه ۲۰ هزار نفر عنوان عوامل اجرایی، بازرس، نماینده فرمانداران، نیروهای نظامی و انتظامی فرایند برگزاری انتخابات را در استان البرز عهده دار هستند گفت: ۱۳۳۲ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار برای استان البرز در سامانه وزارت کشور ثبت شده است که از این تعداد ۱۱۱۲ شعبه شهری و ۲۲۰ شعبه نیز روستایی است.
ولی پوری در ادامه با تأکید بر ضرورت جلب مشارکت حداکثری در انتخابات نیز بیان کرد: جریان صحت انتخابات توسط عوامل اجرایی رقم می خورد و همه در مقابل آرا مردم امانت دار هستیم.
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: اشرافیت و تسلط مجریان به قانون انتخابات امری مهم و ضروری است از این رو انتظار می رود با مرور قوانین جدید انتخابات از تسلط کافی برخوردار باشید چرا که هر چقدر نمایندگان فرماندار، عوامل اجرایی و ناظران در شعب اخذ رأی به قانون مسلط باشند فرایند اجرای تسهیل می شود.
وی با بیان اینکه انتخابات متعلق به همه مردم است و موید آن مشارکت مجریان و مردم در برگزاری انتخابات می باشد افزود: قول می دهیم که از رأی مردم صیانت خواهیم کرد و طبق قانون با رعایت بی طرفی کامل انتخابات را برگزار خواهیم کرد.
ولی پوری گفت: طبق قانون ۱۵ روز قبل از اخذ رأی امکان جابجایی حوزه های انتخابیه برای نامزدها پیش بینی شده است.
وی افزود: ۲ اسفندماه زمان قانون انتشار آگهی انتخابات توسط فرمانداران خواهد بود.
رئیس ستاد انتخابات همچنین با اشاره به پیش بینی ماده ۷۴ قانون انتخابات برای استفاده از امکانات و فضاهای تبلیغاتی برای نامزدها خاطرنشان کرد: این امکان در قانون فراهم شده تا افراد بتوانند در بازه زمانی قانونی از فضاهای شهری استفاده کنند.
وی همچنین اعلام کرد: دو کانال تلویزیونی برای نامزدها پیش بینی شده تا در بازه زمانی ۳ لغایت ۹ اسفندماه با استفاده از ظرفیت صدا و سیما بتوانند برنامه های خود به مردم اعلام کنند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.