تصویر
چهارمین دوره نمایشگاه ابتکارات و المپیاد کشوری صنعتگران رباتیک و مکاترونیک برگزار شد
02 شهریور 1401 - 9:03
1
دکتر سید علی اکبر میروکیلی رئیس شورای سیاستگذاری رویداد فوق و رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج از برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه ابتکارات و المپیاد کشوری صنعتگران رباتیک و مکاترونیک با حضور ۳۰۰ شرکت کننده از استانهای تهران، سمنان، کردستان، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قم، فارس، کرمان، همدان، کرمانشاه، گیلان و البرز و بیش از 1200 بازدید کننده در مجموعه تالارهای شهیدان نژادفلاح خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

دکتر سید علی اکبر میروکیلی رئیس شورای سیاستگذاری رویداد فوق و رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری از برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه ابتکارات و المپیاد کشوری صنعتگران رباتیک و مکاترونیک با حضور ۳۰۰ شرکت کننده از استانهای تهران، سمنان، کردستان، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قم، فارس، کرمان، همدان، کرمانشاه، گیلان و البرز و بیش از ۱۲۰۰ بازدید کننده در مجموعه تالارهای شهیدان نژادفلاح خبر داد.

هدف برگزاری رویداد
میروکیلی افزود با توجه به نام گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" پژوهشگران و مخترعین کشور باید علم را یک ارزش و
وسیله ای برای رسیدن به اقتدار ملی و تولید ثروت دانسته و با تأکید ویژه بر اینکه امروز باید یکی از گفتمان های پایه ای کشور، گفتمان پیشرفت علم ، مهارت افزایی و فناوری های پیشرفته باشد چهارمین نمایشگاه ابتکارات و در همین راستا المپیاد کشوری صنعتگران رباتیک و مکاترونیک با هدف شناسایی و تشویق فعالان حوزه رباتیک و مکاترونیک و همچنین پژوهشگران و مبتکرین و توانمندسازی و حمایت از این قشر برگزار شد تا ضمن بالا بردن سطح توانایی شرکت کنندگان بتوانیم با کمک به معرفی، عرضه و فروش دستاورد های علمی و پژوهشی، یافتن پشتیبان های مالی و سرمایه گذاری جهت تولید اختراعات، ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط مستقیم مخترعان و پژوهشگران با برخی مراکز ذیربط علمی و برخی از حامیان رویداد و کسب اطلاع از دستاورد های پژوهشی و فن آوری های ارائه شده در رویداد و.
.
.
یاری رسان شرکت کنندگان عزیز باشیم.

چارت سازمانی
میروکیلی افزود؛ این رویداد متشکل از کمیته علمی، کمیته اجرائی و شورای سیاستگذاری بود که جهت تکمیل چارت سازمانی از افراد صاحب نظر و مسئولین ذیربط علمی و پژوهشی کمک گرفته شد تا بتوانیم این رویداد را به نحو احسن برگزار کنیم.
جا داره ضمن تشکر از شورای سیاستگذاری و کادر اجرایی یک تشکر ویژه داشته باشم از اعضای محترم شورای اسلامی شهر، و جناب آقای مهندس برجی معاون شهردار و رئیس سازمان ، و در خصوص هماهنگی محل برگزاری رویداد (تالار شهیدان نژادفلاح) و همچنین حمایت معنوی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز و سایر دستگاه‌های ذیربط که در اجرای این برنامه در کنار ما بودند.

مشارکت کنندگان
پارک علم و فناوری استان البرز، فدراسیون بین المللی مخترعین جمهوری اسلامی ایران، اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، دانشگاه خوارزمی، کلینیک کسب و کار استان البرز، کمیسیون آموزش، علمی و پژوهشی مجمع ملی تشکل های جوانان، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، انجمن علمی آموزش پزشکی ایران، آزمایشگاه پاتولوژی مانی، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان البرز، معاونت علمی و پژوهشی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) کرج، خانه مطبوعات استان البرز و خبرگزاری سمن جوانان و.
.
.
از جمله مشارکت کنندگان این دوره بودند.

افتتاحیه
وی افزود این رویداد که دارای مجوز برگزاری از اداره کل دفتر نوآوری، فناوری و تجاری سازی، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان کرج و رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز بود با حضور دکتر یوسفی رئیس محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز، دکتر اسماعیل زاده مدیر دفتر فدراسیون بین‌المللی مخترعین جمهوری اسلامی ایران در استان البرز، جناب آقای مهندس پدرام فروغی شاد صاحب امتیاز و دبیر کمیته اجرائی این رویداد در تاریخ ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ افتتاح شد و تیم های شرکت کننده به رقابت پرداختند.

بخش های رویداد
سیدعلی اکبر میروکیلی در خصوص بخش های مختلف این رویداد گفت: این رویداد در سه بخش نمایشگاهی، کنفرانس و لیگ های رباتیک و طبق آیین نامه ی مصوب برگزار شد که بخش نمایشگاهی شامل اختراعات، ابداعات و ابتکارات بود که هر طرح با خودش داوری می شد و در صورتی که صاحبان اثر امتیاز ۵۰ تا ۷۰ را کسب کنند مدال برنز، ۷۰ تا ۹۰ مدال نقره و ۹۰ تا ۱۰۰ را اخذ کنند موفق به کسب مدال طلای این رویداد شدند، بخش کنفرانس نیز شامل ارائه مقاله در قالب پوستر و طبق فرمت مشخص انجام شد، رقابت بخش رباتیک نیز در ۶ لیگ ربات فوتبالیست، ربات مسیریاب، ربات انباردار، ربات بولینگ، ربات ماموریت ممکن، ربات کودک خلاق برگزار شد و به افراد منتخب در هر بخش با نظر هیئت داوران و ستاد برگزاری مدال، تندیس و کاپ اهدا شد.

لازم به ذکر است تبلیغات این رویداد مهم به صورت کشوری انجام شد و استقبال خوبی از این رویداد صورت گرفت و خوشحالیم که می توانیم به عنوان دانشگاه علمی کاربردی که دانشگاه نسل سوم تلقی می شود و مهارت افزایی یکی از عمده ترین هدف های آن است و همجنین مطابق گام دوم انقلاب و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نام گذاری سال که سال تولید، اشتغال و دانش بنیان می باشد این موضوع را از پایه شروع کنیم یعنی ضمن شناسایی و تشویق دانش آموزان و جوانان بتوانیم آنها را به مهارت افزایی و توسعه ی اشتغال سوق دهیم.

جوایز ویژه
میروکیلی افزود با توجه به اهمیت و سطح برگزاری این نمایشگاه و المپیاد، دفتر فدراسیون بین المللی مخترعین جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام حمایت از رویداد فوق به سه نفر از منتخبین جوایز ویژه اعطا نمود که این منتخبین ضمن دریافت سرتیفیکیت از دفتر فدراسیون بین المللی مخترعین در جمهوری اسلامی ایران به صورت افتخاری و رایگان به عضویت فدراسیون جهانی مخترعین سوئیس (IFIA) در آمدند و لقب INV را کسب نمودند.
همچنین طبق هماهنگی های صورت گرفته سه تیم منتخب دیگر از انجمن علمی کارآفرینی و نوآوری ایران جایزه ویژه دریافت خواهند کرد.

برگزار کنندگان
سید علی اکبر میروکیلی با اشاره بر اینکه برگزار کنندگان این دوره مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج و انجمن سفیران علم گستر می باشند گفت یکی از افتخارات این مرکز این است که جناب آقای پدرام فروغی شاد مدیرعامل محترم انجمن سفیران علم گستر از دانشجویان این مرکز بوده و در کنار موفقیت های خود در اجرای اینگونه برنامه ها با دانشگاه جامع علمی کاربردی همکاری دارند و می خواهند دانشجویان را به سمت فعالیت های علمی و پژوهشی تشویق کنند تا اختراعات و ابتکارات جوانان کشور عزیزمان منجربه تجاری سازی و تولید و در نهایت کارآفرینی و خلق ثروت بشود.
میروکیلی افزود؛ جناب آقای دکتر کمری مدیرکل منابع انسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، جناب آقای دکتر یوسفی رئیس محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز، جناب آقای عالیوند معاون محترم پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز، جناب آقای مهندس میری قائم مقام محترم شهردار کرج نیز از روند برگزاری و بخش های مختلف این رویداد بازدید کردند و مراسم اختتامیه این رویداد با حضور جناب آقای مهندس میری قائم مقام شهردار کرج، جناب آقای دکتر عمار ایزدیار نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی ، نماینده دفتر فدراسیون بین‌المللی مخترعین جمهوری اسلامی ایران، رئیس اداره حراست مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج و.
.
.
برگزار و از افراد منتخب نیز بعمل آمد که برای ما جای مباهات بود و امیدواریم که در آینده با با بیشتر شدن این حمایت ها بتوانیم به سمتی حرکت کنیم به سمت توسعه تولیدات دانش بنیان پیرو فرمایشات مقام معظم انقلاب اسلامی تلاش کرده باشیم و هم جامعه را از بن بست هایی که ممکن است با آن روبرو شویم نجات دهیم.

افتخار آفرینی دانشجویان علمی کاربردی
شایان ذکر است دو تیم از برگزیدگان این دوره از دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده که یک تیم موفق به کسب مدال نقره و یک تیم موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر در بخش نمایشگاهی شدند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.