تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

چهار هزار نمونه خون بند ناف نوزادان در البرز ذخیره سازی شد
01 شهریور 1401 - 15:53
1
رییس جهاد دانشگاهی استان البرز با بیان اینکه خون بند ناف نوزاد می‌تواند به درمان ۸۰ تا ۱۰۰ بیماری کمک کند، گفت: از آغاز فعالیت مرکز نمونه گیری خون بندناف نوزاد در این استان تاکنون ، چهار هزارنمونه ذخیره سازی شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس جهاد دانشگاهی استان البرز با بیان اینکه خون بند ناف نوزاد می‌تواند به درمان ۸۰ تا ۱۰۰ بیماری کمک کند، گفت: از آغاز فعالیت مرکز نمونه گیری خون بندناف نوزاد در این استان تاکنون ، چهار هزارنمونه ذخیره سازی شده است.

احمدرضا فیروزی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امکان ذخیره خون بند ناف در استان البرز با هزینه کم فراهم است، افزود: یکی از قابلیت های جهاد دانشگاهی فعالیت بانک خون بند ناف یا پژوهشگاه رویان است که در البرز ماهانه حدود ۵۰ تا ۶۰ نمونه خونی را ذخیره می‌کند.
وی اظهار داشت : اکنون هفت سال از فعالیت مرکز نمونه گیری خون بند ناف نوزادان در البرز می گذرد که این نمونه ها در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج تاثیرگذار است .
فیروزی گفت: خون بند ناف سرشار از این سلول‌های بنیادی است و در صورت ذخیره شدن می‌تواند تا سال‌های سال مورد استفاده قرار بگیرد و اگر خود فرد و یا وابستگان درجه یک او در این مدت به بیماری‌های قابل درمان با سلول‌های بنیادی مبتلا شوند با استفاده از این ذخیره خون امکان درمان آنها وجود دارد.
فیروزی افزود: متأسفانه در بیش از ۹۰ درصد این خون پس از تولد نوزاد دور ریخته می‌شود در صورتی که با هزینه‌ای اندک می‌توان آن را به عنوان پس‌اندازی برای سلامت در آینده ذخیره کرد.
وی در ادامه به فعالیت های جهاد دانشگاهی در استان البرز در دو حوزه مشخص اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه فناورانه و تجاری سازی ما مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز را داریم که بیشتر محورهای آن نگاه فناورانه است.
وی گفت: از جمله مهمترین این طرح‌ها می‌توان به تولید رام قطار برای اولین بار در کشور، تولید بذرهای هیبریدی، تولید دکل‌های حفاری نفت، فرستنده‌های رادیویی و اصلاح نژاد دام‌های سنگین اشاره کرد.
رییس جهاد دانشگاهی استان البرز افزود: موضوع دیگری که در البرز به صورت ویژه دنبال می‌شود درمان ناباروری است که توسط پژوهشگاه ابن سینا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز در بیمارستان کمالی انجام می‌شود و تاکنون کارهای خوبی را به نتیجه رسانده است.
وی به دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان البرز اشاره و اعلام کرد: ج در یکی از بخش‌های فعالیت دیگر خود به صورت ویژه در حوزه علوم انسانی در قالب گروه‌های پژوهشی آسیب‌شناسی ، علوم شناختی، برنامه‌ریزی و توسعه شهری و مرکز تخصصی GIS فعالیت دارد.
وی افزود: به عنوان نمونه در گروه آسیب شناسی اجتماعی در حال حاضر پژوهشی با تمرکز بر کودکان کار و آسیب دیده در حال انجام است که در آن ریشه‌ها، زمینه‌ها و بسترهای این موضوع رصد و متناسب با آن راهکار ارائه خواهد شد.
فیروزی به فعالیت جهاد دانشگاهی در بحث توسعه هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای اولین بار در کشور مرکز ثقل مشاغل خانگی استان در قالب مرکز توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاد دانشگاهی، و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خیابان برزنت راه‌اندازی شد تا فعالان مشاغل خانگی در کنار هم قرار گرفته و به عنوان یک الگو راهنمای فعالیت علاقه‌مندان به این بخش باشد.
وی خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز هم اخیراً راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند با مراجعه به جهاد دانشگاهی استان از خدمات آن بهره‌مند شوند.

منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.