تصویر
کارشناسان داخلی ۵۲ پروژه تعمیرات نیروگاهی رادر کشور انجام دادند
12 اردیبهشت 1401 - 9:36
2
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وابسته به وزارت نیرو اعلام کرد: متخصصان و کارشناسان این شرکت طی سال گذشته تاکنون ۵۲ پروژه تعمیرات و بازسازی نیروگاهی را با موفقیت در کشور انجام دادند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وابسته به وزارت نیرو اعلام کرد: متخصصان و کارشناسان این شرکت طی سال گذشته تاکنون ۵۲ پروژه تعمیرات و بازسازی نیروگاهی را با موفقیت در کشور انجام دادند.

«عبدالرسول پیشاهنگ »روز یکشنبه در جریان بازدید مسوولان شهرستان استان البرز از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران مستقر در شهرستان فردیس که به مناسبت هفته کار و کارگر انجام شد، افزود: امروز عمر بخشی ازنیروگاه های کشور بیش از ۴۰ سال است که نیاز به تعمیرات اساسی دارند.
وی اظهار داشت: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور توانسته تاکنون با اتکا بر توانمندی های داخلی بخش عمده این نیروگاه ها بازسازی کند که این حرکت جهادی موجب بی نیازی از متخصصان خارجی شده است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: بسیاری از فعالیت های فنی و تعمیراتی در این شرکت برای نخستین بار در کشور بومی سازی شده است که در این زمینه می توان تعمیرات اساسی انواع توربین های گازی و بخار، ساخت بسیاری از قطعات و تجهیزات مهم و استراتژیک نیروگاهی نظیر بخش هایی از قطعات اصلی، پره های انواع کمپرسور، توربین بخار ، ژنراتور و ترانسفورماتورهای قدرت را نام برد.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار مگابایت ظرفیت نصب واحدهای نیروگاهی در کشور است، افزود: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران اولین شرکت تخصصی تعمیرات و نگهداری نیروگاه در منطقه خاورمیانه است که مهمترین فعالیت های این شرکت در عرصه تعمیرات اساسی و تخصصی واحدهای نیروگاهی، بازسازی و ارتقا ، ساخت تجهیزات ، راه اندازی و نگهداری واحدهای نیروگاهی ، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاهی ، سیمان، قند و ریلی می باشد.
پیشاهنگ با اشاره به اینکه ایران کلکسیونی از تنوع نیروگاهی در دنیا را دارد، بیان داشت: فناوری نیروگاه ها بسیار پیچیده است اما کارشناسان ایرانی توانسته از سد پیچیدگی ها بگذرند.

شاهکار متخصصان ایرانی در عراق
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به خرابی یک واحد نیروگاهی در کشور عراق و ابراز ناتوانی شرکت های زیمنس آلمان و جنرال الکتریک آمریکا از بازسازی این نیروگاه گفت : کارشناسان ایرانی سال گذشته موفق شدند تا ضمن بازسازی ونوسازی این نیروگاه ، آن را واحد عرصه تولید برق کنند و در جهان شگفتی بیافرینند.
پیشاهنگ بیان داشت : این اقدام متخصصان ایرانی موجب شد تا مسوولان عراقی تعمیر و بازسازی ۲ نیروگاه دیگر این کشور را به متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بسپارند که اکنون در حال انجام است .
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: اکنون در کشور سوریه چهار واحد نیروگاهی توسط متخصصان ایرانی در حال بازسازی است ضمن آنکه اکنون تعمیر و بازسازی ۲ نیروگاه برق بندرعباس و یزد با وجود پیچیدگی های فنی توسط متخصصان داخلی در سال جاری با موفقیت انجام شد.
وی همچنین به مهمترین پروژه روتور توربین بخار که سال گذشته توسط متخصصان این شرکت برای نیروگاه برق بعثت ساخته شد ، اشاره کرد و افزود: این طرح برتر ملی شناخته شد و پنجشنبه هفته گذشته به خاطر تلاش مضاعف فنی و اشتغال آفرینی از دست رییس جمهور لوح برتر صنعت برق ایران را دریافت کردیم .

پیشاهنگ یادآور شد: اکنون شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران پویا تر از قبل فعالیت های خود را جهت رسیدن به خودکفایی و برطرف نمودن نیازهای داخلی و عدم وابستگی به کشورهای دیگر و با نگاهی استراتژیک رقابتی در سطوح منطقه ای و بین المللی با حضور متخصصین مجرب در صنعت برق کشور ادامه می دهد که در طول چند دهه فعالیت این شرکت، تعداد زیادی پروژه های نیروگاهی در داخل کشور و تعدادی دیگر در چند کشور همسایه با موفقیت به انجام رسانده است.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.