کاشت ۴۴ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا البرز
22 اسفند 1401 - 10:09
شناسه : 479415
1
همزمان با ششمين روز از هفته منابع طبيعي و آبخيزداري كه با عنوان " منابع طبيعي، آموزش، پژوهش و فن آوري" نام گذاري شده؛ با حضور مسئولین استانی و سرهنگ قاسم سامانلو، فرمانده مجموعه لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا علیه السلام البرز ، مراسم کاشت ۴۴ هزار اصله نهال های مثمر و غیرمثمر در محوطه لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) استان البرز برگزار گردید.

همزمان با ششمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که با عنوان " منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و فن آوری" نام گذاری شده؛ با حضور مسئولین استانی و سرهنگ قاسم سامانلو، فرمانده مجموعه لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا علیه السلام البرز ، مراسم کاشت ۴۴ هزار اصله نهال های مثمر و غیرمثمر در محوطه لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) استان البرز برگزار گردید.

همزمان با ششمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که با عنوان " منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و فن آوری" نام گذاری شده؛ با حضور مسئولین استانی و سرهنگ قاسم سامانلو، فرمانده مجموعه لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا علیه السلام مراسم کاشت ۴۴ هزار اصله نهال های مثمر و غیرمثمر در محوطه لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) استان البرز برگزار گردید.
سرهنگ سامانلو در این مراسم درختکاری با اشاره به حسنات کاشت نهال؛ خاطرنشان کرد: شعار امسال رهبر انقلاب "هر ایرانی سه نهال" بود که برای محقق ساختن برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال به مدت چهار سال در سراسر کشور می بایست در دستور کار نهادها، سازمان ها، ارگان ها و آحاد مردم قرار گیرد.
در ادامه حجت الاسلام ندرلی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: امروز کاشت درخت با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی بسیار مورد سفارش متخصصان امر است؛ حال اینکه در دین مبین اسلام و پیشوایان معصوم اش که از تمامی مراتب علم تا ابد الدهر برخوردار بودند از صدها سال قبل از ما این سفارش های گران بها را برای زیست بهتر بشر انجام داده اند.
همچنین علی شهبازی، سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از همکاری و تعامل سازنده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در اجرای پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری بخصوص اقدامات بیولوژیکی قدردانی نمود و اعلام کرد سپاه پاسداران می تواند یکی از رکن های اصلی در اجرایی شدن گفتمان آبخیزداری و نذر آبخیزداری و آبخوانداری با رویکرد جهادی در کشور باشد.
وی در ادامه گفت: استان البرز یکی از استانهای پیشگام در جلب مشارکت خیرین در طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور است و سپاه پاسداران می تواند به شکل گیری فرهنگ نذر آبخیزداری تاثیر بسزایی بگذارد.
شایان ذکر است در طول هفته منابع طبیعی و آبخیزداذی سالجاری، در محوطه لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) استان البرز به مساحت ۱۵۰ هکتار درختکاری مثمر و غیرمثمر شامل ۳۸ هزار اصله نهال مثمر انار، خرمالو، آلبالو، گوجه سبز، توت هرات و .
.
.
و حدود ۴ هزار اصله نهال غیرمثمر کاج تهران، تبریزی، سرو نقره ای، زبان گنجشک و گونه های مناسب با اقلیم منطقه کاشت گردید.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.