تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

کانون‌های ریزگرد البرز طی ۳ سال گذشته ۶ برابر شده است!
28 آبان 1401 - 15:43
3
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: تا سال ۹۸ کمتر از شش هزار هکتار کانون ریزگرد در استان البرز فعال بود اما در حال حاضر کانون‌های فعال ریزگرد البرز به ۳۵ هزار هکتار رسیده است.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: تا سال ۹۸ کمتر از شش هزار هکتار کانون ریزگرد در استان البرز فعال بود اما در حال حاضر کانون‌های فعال ریزگرد البرز به ۳۵ هزار هکتار رسیده است.

مجید درگی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز با حضور رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در استانداری البرز برگزار شد، در خصوص تأثیر پدیده ریزگرد بر استان البرز، گفت: حدود ۱۳۰ هزار هکتار عرصه بیابانی بین استان‌های البرز، قزوین و مرکزی واقع شده و نیمی از آن در محدوده تالاب صالحیه است که این محدوده به صورت بالقوه کانون اصلی ریزگرد است.
درگی افزود: تا سال ۱۳۹۸ کمتر از از شش هزار هکتار کانون فعال ریزگرد در استان البرز وجود داشت اما متأسفانه با توجه به اینکه حق‌آبه تالاب صالحیه به خصوص از طرف استان قزوین تأمین نشده است؛ کانون‌های ریزگرد فعال استان به ۳۵ هزار هکتار رسیده و این میزان رو به افزایش است.
وی با انتقاد از کنترل نشدن چرای بیش از ۱۵۰۰ شتر در این محدوده و از بین رفتن پوشش گیاهی خاطرنشان کرد: در این وضعیت ستاد احیای تالاب صالحیه تشکیل و مکاتبات خوبی هم صورت گرفته تا در آینده نزدیک موضوع صالحیه در دستور کار ستاد ملی احیای تالاب‌های کشور قرار گیرد.
درگی در پایان اعلام کرد: ریزگردهای البرز و موضوع تالاب صالحیه یک مساله ملی است چون ریزگردهای آن ظرف چند ساعت می‌تواند تهران را به تعطیلی بکشاند و تعطیلی تهران هم به نوعی تعطیلی نیمی از کشور است.

منبع ایسنا برچسب ها: مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: تا سال ۹۸ کمتر از شش هزار هکتار کانون ریزگرد در استان البرز فعال بود اما در حال حاضر کانون‌های فعال ریزگرد البرز به ۳۵ هزار هکتار رسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: تا سال ۹۸ کمتر از شش هزار هکتار کانون ر

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.