تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند

کاهش خسارات سیل جاده چالوس در پی اقدامات آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز
01 تیر 1402 - 9:24
1
بهره برداران منابع طبیعی در حوزه جاده چالوس پس از وقوع سیلاب سهمگین 18 خرداد که خسارات بسیاری در پی داشت در خصوص اقدامات آبخیزداری انجام شده در روستاهای این حوزه که موجب کاهش خسارات و عدم وقوع سیل درمناطق سیل خیز و با سابقه شده بود از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج تقدیر کردند.
ارسال توسط :
پ
پ


بهره برداران منابع طبیعی در حوزه جاده چالوس پس از وقوع سیلاب سهمگین ۱۸ خرداد که خسارات بسیاری در پی داشت در خصوص اقدامات آبخیزداری انجام شده در روستاهای این حوزه که موجب کاهش خسارات و عدم وقوع سیل درمناطق سیل خیز و با سابقه شده بود از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردند.

دهیاری ها و شواری اسلامی روستاهای سیجان، پورکان، سرودار، تکیه سپه سالار، آدران و کندر به نمایندگی از بهره برداران منابع طبیعی و اهالی این روستاها با نصب بنر و پلاکارد در سطح روستا، اداره منابع طبیعی شهرستان کرج ، اداره کل منابع طبیعی استان البرز و همچنین ارسال پیام های جداگانه در قالب نامه نگاری از اقدامات آبخیزداری انجام شده در این مناطق که موجب جلوگیری از وقوع سیلاب شده بود تقدیر نمودند.
انجام عملیات آبخیزداری از جمله اجرای پروژه های بیولوژیکی ،بیومکانیکی ، جنگلکاری ، کپه کاری ، احیای مراتع و کنترل دام در مراتع این روستا ها موجب افزایش پوشش سبز و جلوگیری از ایجاد رواناب های شدید شده است و سازه های آبخیز شدت جریان آب در سرشاخه ها و مسیل ها را کند کرده و به این ترتیب با مهار سیل در این مناطق از وقوع خسارت جلوگیری شده است.

گفتنی است روستای سیجان تیرماه ۱۳۹۴ با وقوع یک سیلاب تابستانه مهیب خسارت های فراوان دید که با اقدامات آبخیزداری صورت گرفته در سالهای اخیر در این مناطق از وقوع مجدد سیلاب جلوگیری شد .

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.