تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

کاهش مشکلات شهرنشینی با مهاجرت معکوس به روستاها
19 فروردین 1402 - 16:26
3
نماینده مردم ساوجبلاغ ونظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما تلاش می کنیم با افزایش امکانات در روستاها، مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد و از مشکلات شهرنشینی کاسته شود.
ارسال توسط :
پ
پ

نماینده مردم ساوجبلاغ و، طالقان و در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما تلاش می کنیم با افزایش امکانات در روستاها، مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد و از مشکلات شهرنشینی کاسته شود.

علی حدادی، نماینده مردم نظرآباد، طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان البرز که با حضور رئیس قوه‌ قضاییه در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد، گفت: همه ما آرامش و امنیت امروز خود را مدیون خون شهدایی هستیم که بهترین دارایی خود را در مسیر پیروزی انقلاب و حفظ آرمان های آن هدیه کردند.
وی ادامه داد: همه ما به وجود بیش از پنج هزار شهید انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت و سلامت در استان افتخار می کنیم؛ مردم ‌نیز احساس امنیت و آرامش خود را مدیون خون این عزیزان هستند، نظام جمهوری اسلامی تمام توان خود را در جهت رفع مشکلات مردم و جامعه به کار گرفته و از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
نماینده مردم نظرآباد، طالقان ، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی مجموعه دادگستری کل استان البرز و شورای تامین استانداری با محوریت حرکت رو به جلو، با اشاره به فعالیت های و تولیدی استان در بخش های صنعت، و …، خواستار مبارزه جدی بدون ‌تبعیض با هر گونه فساد شد و گفت: لازم است در این زمینه با عدل و انصاف برخورد شود.
حدادی با بیان اینکه انتظار مردم از نمایندگان مجلس این است که در کف جامعه حضور پیدا کنند، اذعان کرد: انتقال زندان های رجایی شهر و یکی از مطالبات جدی مردم استان است زیرا حاشیه نشینی و آسیب های بسیاری در پی دارد.
ما نیز در مجلس آمادگی کامل جهت پیگیری این موضوع را داریم زیرا این ‌مسئله ‌مهم، انتظار عمومی مردم‌ استان است.
وی عنوان کرد: پیشگیری و آگاه سازی در سیستم قضایی تاثیر فراوانی بر حل مسائل و مشکلات مردم دارد و انتظار آن ها هم این است که شجاعت از مدیران ‌انقلابی در سطح استان، گرفته نشود تا بتوانند در راستای خدمت صادقانه گام بردارند.
وظیفه ما نیز علاوه بر قانونگذاری، نظارت میدانی، رفع موانع و پیگیری مشکلات مردم و مطالبه گری درست است.
نماینده مردم نظرآباد، طالقان ، ساوجبلاغ وچهارباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان البرز اظهار کرد: امروز شناسایی نقاط قوت و ضعف به دور از تبعیض در جهت ایجاد تحول در جامعه بسیار مهم است و مردم‌ در بسیاری موارد، خصوصا در موضوع رونق اقتصادی از مسئولین انتظار پیگیری و رسیدگی دارند.
وقتی مردم برخی تبعیض ها را می بینند ممکن است اعتمادشان ‌نسبت به نظام کم شود.

حدادی یکی از معضلات جدی در استان البرز را ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و تصریح کرد: باید به این موضوع توجه ویژه و علل و عوامل افزایش آن بررسی و پیگیری شود زیرا با افزایش این ‌نوع ساخت و سازها، مردم‌ آسیب می بینند.
یکی از محورهای این ‌موضوع، بنیاد مسکن است که در طرح هادی در گذشته نگاه درستی به بافت روستایی نداشته و در نشست اخیر نیز به آن اشاره شد تا به درستی حل شود.
وی افزود: جهاد کشاورزی باید نگاه درستی به حفظ اراضی و جلوگیری از تغییرکاربری ها داشته باشد اما عِده و عُده لازم را برای جلوگیری به موقع از این‌ موارد ندارد.
زمین های کشاورزی در گذشته به جهت وراثت تجمیع بوده اما امروز شاهد هستیم وراث زمین ها را قطعه بندی می کنند و همین موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است که آسیب های جدی در این زمینه در پی دارد.
عدم ‌تخصیص به موقع و مورد نیاز آب کشاورزی و بلاتکلیفی چاه های آب مورد نیاز کشاورزان، یکی دیگر از مواردی بود که نماینده مردم نظرآباد، طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره و بیان کرد: ۶۰ تا ۶۵ درصد از این چاه ها در حوزه انتخابیه بنده هستند که مشکلات جدی دارند که تعیین‌تکلیف آن ها به جهت زراعت باغداران و دامداران اهمیت زیادی دارند.

به گفته حدادی، امروز افتخار ما این است که در دولت سیزدهم، گازرسانی در طالقان و آسارا انجام می شود اما موانعی نیز وجود دارد که مردم را با مشکل مواجه کرده است و باید برطرف شود.
با توجه به کمبود نیروی انسانی در ثبت اسناد، عدم صدور اسناد مالکیت در سطح اراضی کشاورزی باعث شده در بافت شهری و روستایی با مشکلاتی مواجه شویم.
نماینده مردم نظرآباد، طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مهاجرت به شهرها نیز از جمله مواردی است که مشکلات زیادی را برای مردم به خصوص البرزی ها ایجاد کرده است که ما و همه مسئولین تلاش می کنیم با افزایش امکانات در روستاها، مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد و از مشکلات شهرنشینی کاسته شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.