تصویر
کتابت قرآن کریم توسط ۶ هزار و ۲۴ دانش آموز ساوجبلاغی
01 بهمن 1402 - 16:30
2
رییس ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس الشموس گفت: ۶ هزار و ۲۴ دانش آموز در شهرستان ساوجبلاغ برای کتابت قرآن کریم در روز ولادت امام جواد (ع) در دوم بهمن ماه جاری انتخاب شدند.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس الشموس گفت: ۶ هزار و ۲۴ دانش آموز در شهرستان ساوجبلاغ برای کتابت قرآن کریم در روز ولادت امام جواد (ع) در دوم بهمن ماه جاری انتخاب شدند.

"اسماعیل رهدار" افزود: رهبر معظم انقلاب ، فردای کشور را متعلق به نسل جوان و نوجوان و آنان را صاحبان و سازندگان آینده کشور می دانند و باتوجه به فرمایش ایشان مبنی براینکه عامه‌ مردم باید با قرآن انس بگیرند برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان جهت آشنایی بهتر و بیشتر با قرآن ، سرلوحه فعالیت های قرآنی ستاد کتابت نور قرار گرفت .
وی ، این رویداد را بستری مفید برای توجه بیشتر نوجوانان کشور به قرآن و مفاهیم آن دانست و ادامه داد: شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به عنوان پایلوت اول کتابت قرآن دانش آموزی در نظر گرفته شده و بعد از آن انتظار گسترش این رویداد را در استان های مختلف کشور داریم .
رییس ستاد کتابت نور افزود: در این رویداد، هر دانش آموز، سه خط از قرآن کریم را که در صفحات مشخص تنظیم و آماده سازی شده با یک شیوه نامه مشخص در یک صفحه کتابت خواهند کرد و بعد از این برنامه ، روزانه یک صفحه از قرآن کریم را جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تلاوت خواهد داشت .
امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیز دراین خصوص به ایرنا گفت: ۶ هزار و۲۴ دانش آموز شهرستان ساوجبلاغ که دارای خط تحریری زیبا و خوانا هستند از بین ۱۵ هزار نفر از دانش آموزان این شهرستان انتخاب شدند.
حجت الاسلام " روح الله مختاری" ادامه داد: این دانش آموزان از ۳۰۰ مدرسه شهرستان ساوجبلاغ در مرحله اول این رویداد عظیم قرآنی با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان شرکت کردند.
وی افزود: این دانش آموزان توسط ۵۰ نفر از اساتید خوشنویسی انجمن خوشنویسان شهرستان ساوجبلاغ انتخاب شدند.
امام جمعه ساوجبلاغ یاد آورشد: سه هزار و ۱۲ نفر از این کتابان دختر دانش آموز و مابقی پسر هستند که هر صفحه از این مصحف شریف به نیابت از یکی از شهدای دانش آموز انقلاب اسلامی کتابت می شود و این قرآن منحصر به فرد پس از تصحیح و صحافی و تجلید به رهبر فرزانه انقلاب اهدا خواهد شد.
بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام با عنوان دانش آموز کاتب قرآن کریم در دوم بهمن ماه سال جاری ، ساعت ۹ صبح در مصلی امام خمینی (ره) و مدارس شهرستان ساوجبلاغ در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار خواهد شد.
تشکل مردمی کتابت نور درسایه شمس الشموس ازسال ۱۳۸۷ تشکیل شده است .
منبع ایرنا برچسب ها: رییس ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس الشموس گفت: ۶ هزار و ۲۴ دانش آموز در شهرستان ساوجبلاغ برای کتابت قرآن کریم در روز ولادت امام جواد (ع) در دوم بهمن ماه جاری انتخاب شدند.
رییس ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس الشموس گفت: ۶ هزار و ۲۴ دانش آموز د

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.