تصویر
کتابخانه مسولیت حفظ روحیه کتاب دوستی در جامعه را دارد
21 آبان 1401 - 8:50
2
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز به عنوان يک دستگاه متولی در اين خصوص مسئولیت دارد تا روحیه کتاب دوستی و مطالعه در کودکان و نوجوانان وساير اعضا را حفظ کند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز به عنوان یک دستگاه متولی در این خصوص مسئولیت دارد تا روحیه کتاب دوستی و مطالعه در کودکان و نوجوانان وسایر اعضا را حفظ کند.

علی معدنی پور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه که بمناسبت سی امین دوره هفته کتاب انجام شد ضمن گرامیداشت این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: هرچه ما پیش برویم، احتیاج ما به کتاب بیشتر خواهد شد.
این که کسی تصور کند با پدید آمدن وسائل ارتباط جمعى جدید و نوظهور، کتاب منزوی خواهد شد، خطاست.
کتاب روز به روز در جامعه بشری اهمیت بیشتری پیدا می کند.
ابزارهای نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون کتابها و محتوای کتابها و خود کتابها را راحت و آسان منتقل کنند.
جای کتاب را هیچ چیزی نمی گیرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در ادامه گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز به عنوان یک دستگاه متولی در این خصوص مسئولیت دارد تا روحیه کتاب دوستی و مطالعه در کودکان و نوجوانان وسایر اعضا را حفظ کند ودر این راستا با ایجاد و فعالیت بخش های مختلف در کتابخانه های عمومی از قبیل بخش کودک ، دیداری شنیداری، استان شناسی، نابینایان وناشنوایان، نوسوادان ونوآموزان، مرجع ومخزن به فعالیت پرداخته و ارائه خدمت نماید.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به نقش کتابداران و خدمات آنان در حوزه اعتلای فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت: کتابدار صرفاً آن کسی نیست که خدمت آوردن و دادن کتاب را به عهده میگیرد، کتابدار می تواند منبع و منشأ و مرجعی باشد برای راهنمائی مراجعه کنندگان به کتاب و نفس کتابداری، یک کار انسانى فرهنگى برجسته است.
وی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور که دارای تعداد ۳۷۲۸ باب کتابخانه با ۷۵۰۰ نفر نیرو است که پس از مدارس بزرگترین شبکه فرهنگ عمومی در کشور محسوب می شود.
این شبکه قابلیت ها و ویژگی هایی نسبت به مراکز دیگر دارد.
که از آن جمله می توان به عدم محدودیت سنی و عدم محدویت برای اقشار مختلف اشاره کرد.
علی معدنی پور با بیان اینکه تعداد ۷۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در سطح استان البرز به علاقه مندان به کتاب و مردم خدمات رسانی می کنند گفت: بیش از یک میلیون و دویست و هفتاد ونه هزار نسخه کتاب و در فضایی بالغ بر ۱۵۶/۲۸ متر مربع در حال خدمت رسانی به بیش از ۷۸۰۰۰ نفر عضو کتابخانه های عمومی از سنین مختلف، کودک ، نوجوان و بزرگسالان است.
وی در ادامه سخنان خود در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهرستان کرج به مهم ترین برنامه های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده معزز شهدایی که زندگینامه شهید بزرگوار در قالب کتاب چاپ شده است،اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان در روز ۲۴ آبان ماه، افتتاح کتابخانه مشارکتی در سیمان آبیک شهرستان ، رونمایی از کتاب، تجلیل از مفاخر علم و فرهنگ، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و نویسندگی درسه مقطع کودک، نوجوان و بزرگسال ، پویش های متنوع بمنظور ترویج کتاب و کتابخوانی اشاره کرد.
وی افزود: همچنین در ایام هفته کتاب سال جاری در تمامی ۵۲ کتابخانه تحت پوشش این اداره کل برنامه های مختلف وکتابخوانی از قبیل نشست های مطالعاتی وکتابخوان، جمع خوانی کتاب، قصه گویی، معرفی کتاب وسایر برنامه های فرهنگی برگزار خواهد شد که بالغ بر ۵۲۰ برنامه خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان ضمن از حمایت های معنوی نماینده ولی فقیه در استان البرز، ائمه جمعه شهرستانها، استاندار البرز و مسئولین شهری و شهرستانی و بخصوص همکاران و کتابداران متخصص، متعهد و عاشق کتاب که در جهت توسعه کتابخوانی در استان گام های موثری بر داشته اند گفت: همه ما به تعبیر مقام معظم رهبری ید واحدی در جبهه فرهنگی کشور خواهیم بود و امیدواریم با تعامل و هم افزایی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در البرز گام های موثری برداشته شود.
گفتنی است در حاشیه نماز جمعه این هفته نمایشگاه کتاب و نقاشی با استقرار کتابخانه سیار فروغ دانایی برگزار و با استقبال نمازگزاران مواجه شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.