تصویر
کتابخوان‌ها سرمایه اجتماعی کشور هستند
30 آبان 1401 - 13:14
2
آیین نکوداشت هفته ی کتاب و کتابخوانی در کرج برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

آیین نکوداشت هفته ی کتاب و کتابخوانی در برگزار شد.

رییس سازمان از الکترونیکی شدن تمام کتابخانه‌های شهرداری خبر داد.
آیین نکوداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی امروز ۲۹ آبان ماه در راستای تحقق شعار (کرج پایتخت کتاب‌خوانی کشور) با حضور دانش آموزان و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.
محسن برجی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج در این مراسم با تأکید بر اینکه این آیین باهدف ارتقای فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب‌خوانی برگزار شده است، افزود: کتابخوان‌ها سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج با جدیت به دنبال راهکارهایی برای افزایش تعداد افراد اهل مطالعه است.
برجی در ادامه گفت: تلاش ما در برگزاری این‌گونه مراسم‌ این است که به بهانه هفته کتاب بتوانیم از یک اثر فاخر قدردانی کنیم و امیدوارم هرسال بتوانیم با این اقدام، آثار حوزه کتاب و کتابخوانی را معرفی و از هنرمندان این آثار قدردانی کنیم.
برجی از الکترونیکی شدن کتابخانه‌های کرج خبر داد و گفت: در راستای جایگزینی سیستم سنتی و دستی ثبت کتب و ثبت‌نام اعضا در کتابخانه‌های شهرداری کرج، نرم‌افزار کتابخانه‌های ثنا در تمامی کتابخانه‌های تحت نظر این سازمان راه‌اندازی شده است.
وی عنوان کرد: به‌ روزرسانی اطلاعات و تسهیل دسترسی شهروندان از اهداف الکترونیکی کردن کتابخانه‌ها است که در حال حاضر اجرایی شده است.
معاون با اشاره به اینکه همه بوستان‌های در مناطق دارای سرای کتاب‌خوانی هستند، گفت: در تلاش هستیم تا تجهیزات این کتابخانه‌ها را تکمیل کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر سرای کتابخانه بوستان پامچال تجهیز شده که بعد از تجهیز آن سرای کتابخانه در بوستان طلوع واقع در اسلام‌آباد تجهیز و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

انگیزه مطالعه را در شهروندان تقویت کنیم
در ادامه این مراسم اردشیر آل عوض مشاور استاندار البرز در امور فرهنگی و اجتماعی هم بیان کرد: خوشحالیم که امروز این امکان وجود دارد که بتوانیم از طریق کتاب با تفکرات نویسندگان بزرگ در سده‌های قبل از خود آشنا شویم.
وی ابراز کرد: انسان می‌تواند از طریق مطالعه به جای هزاران نفر زندگی کند و بخشی از تفکرات، احساسات و شرایط زندگی آنها ره درک کند.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد: با ایجاد انگیزه مطالعه در شهروندان می‌توانیم نقش بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشیم.
وی ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی شهرداری کرج و اداره کل ارشاد استان در برگزاری چنین مراسم‌هایی اظهار کرد: امید است با تلاش مسئولان و شهروندان بتوانیم فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را ترویج داده و بتوانیم در میان ۳۱ استان جزء استان‌های برتر باشیم و در این راستا قدم‌های مثبتی را برداریم.
گفتنی است: رونمایی از نگاره فاخر و زیبای کتاب استان البرز، شعرخوانی شاعران مطرح استان البرز، تجلیل از نویسندگان و شاعران منتخب کشور، کارگاه آموزشی مهارت مطالعه ویژه معلمان و شاهنامه‌خوانی از برنامه‌ای‌ای بود که در این مراسم برگزار شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.