تصویر
کرج بیش از هزار شیر هیدرانت کم دارد!
22 آبان 1401 - 15:10
1
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: هر شیر هیدرانت به مثابه یک ایستگاه آتش نشانی است.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: هر شیر هیدرانت به مثابه یک ایستگاه آتش نشانی است.

محمد یساولی با توضیح درخصوص وضعیت شیرهای هیدرانت نصب شده در مناطق مختلف شهر ابراز کرد: هر شیر هیدرانت به مثابه یک ایستگاه آتش نشانی عمل می کند.
به طور میانگین در هر خودروی عملیاتی آتش نشانی حدود ۵ هزار لیتر آب ذخیره می‌شود و در زمان حادثه وقتی که مخزن آن خالی می شود، برای تامین منابع آبی چاره ای جز مراجعه به محل هایی که شیر هیدرانت نصب شده، نیست که این امر زمان بر است.
یساولی با بیان اینکه هرچقدر تعداد شیرهای هیدرانت بیشتر باشد صرفه جویی بیشتری در زمان خواهیم داشت، گفت: با مصوبه شورا بنا شده امسال حوالی مراکز حساس مثل جایگاه‌های بنزین، سی ان جی، پاساژها، برخی صنوف مهم و .
.
.
به شیرهای هیدرانت مجهز کنیم.
بدون شک با این کار درصد ایمنی شهر تا حد زیادی افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه در طرح ایمنی شهر، ۱۱۶۳ شیر هیدرانت در سطح وجود داشته باشد این درحالیست که هم اکنون کمتر از ۱۰۰ شیر هیدرانت در شهر داریم که بخشی از آنها هم معیوب است.
رییس سازمان آتش نشانی کرج در ادامه با بیان اینکه کرج در حال حاضر مجهز به یک نردبان ۵۲ متری و یک نردبان ۳۲ است، افزود: بدیهی است با توجه به جمعیت و تراکم ساختمان‌های سطح شهر به افزایش این نوع تجهیزات نیاز داریم.
قراردادی در گذشته برای افزایش تعداد نردبان‌های بلند منعقد شده بود که با مشکل مواجه شده است.
با توجه به پیگیری‌های شورا و شهردار، امیدواریم مشکل این قرارداد به زودی حل شود.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دغدغه بلند مرتبه سازی و وجود ساختمان های ناایمن در کرج اشاره کرد و گفت: این سازمان از گذشته پیگیری‌های جدی در خصوص شناسایی این ساختمان‌ها صورت داده است.
وی ادامه داد: برای کاهش دغدغه شهروندان در این خصوص، طی برنامه‌ای پاساژهای ناایمن شهر شناسایی شد و از طریق مراجع قضایی برای ایمن سازی آنها اقدام کردیم.
واقعیت این است مدیریت شهری به تنهایی برای رفع این دغدغه کارآمد نیست باید سایر دستگاه‌های ذی ربط هم همکاری لازم را داشته باشند.
امروز در بحث ساختمان‌های بلندی که در حال ساخت است، سازمان آتش نشانی نظارت جدی دارد و اگر ضوابط و استانداردهای تعیین شده را رعایت نکنند، پایان کار برای ساختمان صادر نخواهد شد.
منبع ایسنا برچسب ها: رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: هر شیر هیدرانت به مثابه یک ایستگاه آتش نشانی است.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: هر شیر هیدرانت به مثابه یک ایستگاه آتش نشانی است.
محمد یساولی با توضیح درخصوص وضعیت شیرهای

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.