تصویر
کرج در تولید ماهیان زینتی سرآمد کشور است
30 آبان 1401 - 9:11
2
رییس بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرج گفت: آبزی پروران این شهرستان در تولید ماهیان زینتی نه تنها در استان البرز بلکه در کشور پیشرو و سرآمد هستند.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس بهبود تولیدات دامی جهاد گفت: آبزی پروران این شهرستان در تولید ماهیان زینتی نه تنها در استان البرز بلکه در کشور پیشرو و سرآمد هستند.

کاوه امیری افزود: تولیدکنندگان ماهیان زینتی در این شهرستان نه تنها در تولید بلکه در صادرات دستاوردهای خوبی برای استان به ارمغان می آورند به طوریکه سالانه معادل یک میلیارد تومان از طریق صادرات ماهیان زینتی به کشور عراق آورده داریم.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۴ واحد پرورش دهنده ماهیان زینتی در کرج فعال هستند که سالانه بالغ بر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه از انواع این ماهیان را تولید می کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه نخستین ماهی سرای کشور نیز در این شهرستان راه اندازی شد، گفت: این شهرستان قطب پرورش قزل آلا در استان نیز می باشد به طوریکه سالانه ۷۷۰ تن ماهی سردآبی قزل آلا در ۲۰ استخر پرورش و تولید می شود.
امیری تولیدات ماهیان گرمابی در کرج را سالانه بالغ بر ۳۲ تن از انواع کپورماهیان عنوان کرد و افزود: این گونه ماهیان نیز در ۶ واحد تولید می شود.

بیش از ۸۰ درصد استخرهای پرورش ماهی کرج دومنظوره است
رییس بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد استخرهای پرورش ماهی در این شهرستان دومنظوره بود و استخرهای ذخیره آب هستند، اظهار داشت: در شرایطی که سال های خشک و کم بارش را در پیش رو داریم و درآمد از تولیدات گیاهی پایین می آید وجود این استخرهای ذخیره آب برای کشاورزان می تواند درآمد آن ها را از طریق تولید ماهی بالا ببرد و آن ها را متوصل به شیلات کند.
وی دیگر مزیت این استخرها را ثابت ماندن حجم آب دانست و گفت: از دیگر مزیت های استخرهای ذخیره آب ارتقای زمستان گذرانی محصولات سبزی و صیفی و ارتقای تولید این محصولات است ضمن اینکه مواد عالی باقی مانده از ماهیان در استخرهای ذخیره آب کیفیت محصولات گیاهی را افزایش می دهد.
منبع ایرنا برچسب ها: رییس بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرج گفت: آبزی پروران این شهرستان در تولید ماهیان زینتی نه تنها در استان البرز بلکه در کشور پیشرو و سرآمد هستند.
رییس بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرج گفت: آبزی پروران این شهرستان در تولید ماهیان زینتی نه تنه

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.