تصویر
کرج فقط ۲۸ سانتیمتر سرانه درمانی دارد!
01 شهریور 1401 - 16:03
3
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به سرانه پایین درمانی در کلانشهر کرج و اختلاف شدید آن با استانداردها، گفت: باید از ظرفیت مالکان، سرمایه گذاران و حتی پزشکان برای افزایش سرانه درمانی استفاده کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به سرانه پایین درمانی در کلان و اختلاف شدید آن با استانداردها، گفت: باید از ظرفیت مالکان، سرمایه گذاران و حتی پزشکان برای افزایش سرانه درمانی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، یکم شهریورماه با تبریک روز پزشک گفت: در حال حاضر سرانه درمانیِ کرج ۲۸ سانتیمترمربع است در حالی که شورای عالی معماری و شهرسازی سرانه استاندارد و مصوب را ۱ تا ۲.
۵ مترمربع اعلام کرده است.
وی افزایش سرانه درمانی را نیاز جدی این کلانشهر عنوان کرد و گفت: اردیبهشت سال ۸۸ مصوبه ای برای حفظ جان و سلامتِ شهروندان و همینطور رفاه و از آن مهمتر افزایش سرانه های درمانی مصوب شد که هرگونه «تغییر کاربری به درمانی» با قیودی بلامانع است.
عضو ادامه داد: باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد و اگر نیاز به بازتعریف مجدد این مصوبه است، این کار انجام شود.
رحیمی تاکید کرد: مصوبه افزایشِ سرانه درمانی یعنی اهمیت موضوع سلامت و جان شهروندان.
البته این مصوبه در سال ۸۸ موفق بوده و در ادامه آنطور که ضرورت داشته پیش نرفته است و با اجرای این مصوبه امکان استفاده از ظرفیت مالکین و بخش خصوصی فراهم می شود، همچنین بدون پرداخت هزینه، سرانه درمانی نیز ارتقا می یابد.
رحیمی گفت: ضروری است معاونان شهرسازی و معماری مناطق سنگ اندازی در این زمینه نکنند و شهرداری کرج به منظور تکمیل این مصوبه به فوریت لایحه ای مناسب تنظیم کنند تا از ظرفیت مالکان، سرمایه گذاران و حتی پزشکان در جهت منافع شهری استفاده شود.

عضو شورا در ادامه خاطرنشان کرد: سرانه استانداردِ تجاری هم ۳.
۵ مترمربع است که در کرج سه مترمربعِ آن ایجاد شده است.
منبع ایسنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.