رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: دومین نمایشگاه صنعت منظر کشور به میزبانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا عاقلی عصر امروز _شنبه هفتم مهر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه از برپایی دومین نمایشگاه صنعت منظر کشور در سالن نمایشگاهی پارک شهید چمران کرج خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته این نمایشگاه در استان تهران برگزار شد و امسال این نمایشگاه از اول تا چهارم آبان در کرج برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کلان در گذشته به باغشهر ایران معروف بود، افزود: مقرر شد تا دومین نمایشگاه صنعت منظر کشور در البرز برگزار شود تا تمامی همکاران، مجریان و پیمانکاران این حوزه بتوانند از تکنولوژی های جدید صنعت سیما و منظر کشورآشنا شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج هدف از برگزاری این نمایشگاه را استفاده از تکنولوژی های روز در کشور عنوان کرد و گفت: با برپایی این نمایشگاه تکنولوژی‌ها و امکانات موجود در فضای سبز و سیما به معرض نمایش گذاشته می‌شود و ما باید شرایط را برای پیاده‌سازی آن‌ها در شهر فراهم کنیم.

عاقلی ادامه داد: برای برپایی این نمایشگاه یک سازمان تخصصی و شرکت خصوصی برای اولین بار به صنعت منظر، ورود کرده است و مجری برگزارکننده این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه برای حمایت از تولید داخل، بیشترین شرکت کنندگان از شرکت های داخلی هستند، گفت: باید نگاه به منظر را از حالت لوکس به حالت زیرساختی برد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پاسخ به خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه چند غرفه در این نمایشگاه برپا خواهد شد، گفت: حدود ۴۵ غرفه در این نمایشگاه برپا خواهد شد که در حوزه های ، علوم شناختی و ، هنر و مسائل ساختمانی و عمرانی ایده ها و امکانات موجود را به نمایش خواهند گذاشت.

عاقلی به شعار محوری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: کرج، «پایتخت صنعت منظر کشور» به عنوان شعار محوری این نمایشگاه خواهد بود و امیدواریم برنامه راهبردی منظر را با این عنوان به زودی تدوین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سیما و منظر شهری دچار آشفتگی بصری است از این‌رو شهر نیازمند پیرایش است و یکی از عوامل این آشفتگی وجود تابلوهای تبلیغاتی هستند که در شورای ششم تصمیمات خوبی در خصوص ساماندهی آن‌ها اتخاذ شده و در حال اجرا است.

در حاشیه این نشست از پوستر دومین نمایشگاه صنعت سیما و منظر شهری در کرج نیز رونمایی شد.

منبع: ایمنا

تصویر