پ
پ
کرج نخستین شهر در اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور است

با اشاره به افزایش ۱۶۰ میلیاردی بودجه گفت: کرج نخستین شهری است که در حال اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور است.

حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با اشاره به موضع فرهنگی طی سه سال اخیر دوره ششم ، اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در حوزه فرهنگی شورای ششم افتاد، ایجاد یک رویکرد برنامه‌ای و ساختار نظام بخشی در حوزه فرهنگی و در این دوره بود.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم این بود که موضوع فرهنگ را مبتنی بر برنامه و مطالعه محیط شهری، بودجه‌ریزی کرده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه طی سال‌های گذشته بیشتر نقاط کشور در حوزه فرهنگی بدون برنامه خروجی محور و نتیجه مبنا دیده می‌شد، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها تنها به یک جشنواره و همایش بسته می‌شد و اینکه برنامه مهندسی شده و مشخص باشد که برنامه چه میزان از رشد فرهنگی را رقم زده، مغفول مانده است.

سعیدی عنوان کرد: برای رسیدن به برنامه مطلوب شورای شهر کرج با نقشه مهندسی فرهنگی کشور پیش رفت، از این رو کرج نخستین شهری است که در حال اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برش استانی را تهیه کرده‌ایم و این نقشه بر اساس استانداردهای موجود در فرهنگ اهداف را طراحی و مسائل مهم را استخراج کرده است و برای حل مسئله راه‌کارهای از پیش تعیین شده داریم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: ۱۵۶ اقدام برای حل پنج مسئله اصلی استان و شهر کرج در نظر گرفته شده و یکی از مهمترین اقدامات این شورا ایجاد فرهنگ برنامه‌ای در حوزه اجتماعی است.

سعیدی با اشاره به افزایش چشمگیر بودجه در حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: در سال اول دوره ششم شورای شهر کرج، ۶.۵ میلیارد تومان بودجه در این حوزه مصوب کردند که این رقم در سال‌های بعد به ۵۰ میلیارد تومان رسید و قابل توجه بود.

بودجه ۱۶۰ میلیاردی بخش فرهنگی در سال جاری

وی اضافه کرد: در حال حاضر بودجه فرهنگی به ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته که ۱۱۰ میلیارد برای برنامه‌های تقویمی و مناسبتی سازمان فرهنگی و ۵۰ میلیارد برای اجرای برنامه‌های نقشه مهندسی فرهنگی استان است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه برنامه‌ای داشته‌ایم، تاکید کرد: این بودجه به جز بحث‌های عمرانی است که در ۱۰ سرای محله، باغ موزه دفاع مقدس، سرای مطالعه و مصلی‌ها و سوله‌های شهر کرج در حال اجرا است.

سعیدی عنوان کرد: یکی از اتفاقاتی که در حوزه کمک به مدارس و مساجد اتفاق افتاد این بود که در سه سال گذشته، بودجه پنج میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در سال جاری نیز ۱۵ میلیارد تومان برای بازسازی مدارس و ۱۵ میلیارد دیگر نیز برای مساجد در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: فرهنگسراها از جمله امام رضا (ع) و کوثر که سازه آن برای پیش از انقلاب است به دلیل قدمت بالایی که دارند، نیاز به نوسازی داشتند که بازسازی شدند و تا پایان سال تجهیز خواهند شد.

نبود پیمانکار بخش خصوصی برای پروژه سینما هجرت

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: برای اجرای برنامه‌های شاداب‌سازی در سطح شهر نیز ردیف مستقلی قرار داده‌ایم تا هر منطقه با بودجه مشخص، حمایت از گروه‌های فرهنگی محلات یا ورزشی محله را با هدف هویت‌بخشی و ایجاد تعلق به محلات انجام دهد.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به موضوع تئاتر شهر و سینما هجرت، اظهار کرد: علت به نتیجه نرسیدن سینما هجرت نبود پیمانکار در بخش خصوصی بود که هنوز پیمانکاری با شهرداری به توافق نرسیده است، همچنین تئاتر شهر نیز مشکل زمین آن حل نشده است چراکه بخشی از زمین تئاتر شهر جنب پارک تاجیکستان نیاز به تغییر کاربری از فضای سبز دارد.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر