تصویر
کرونا جان بیماران زمینه ای و افراد مسن را تهدید می‌کند
12 اسفند 1400 - 8:54
3
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۸۰ درصد بستری های منجر به فوت افراد دارای بیماری زمینه ای هستند که با کرونا معضل بیماریشان چند برابر می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۸۰ درصد بستری های منجر به فوت افراد دارای بیماری زمینه ای هستند که با کرونا معضل بیماریشان چند برابر می‌شود.
به این افراد و افراد مسن سر نزنید و یا پروتکل‌ها را چندین برابر رعایت کنید.

جواد معظمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، با بیان اینکه از یک هفته گذشته شرایط کرونایی البرز پایدار است، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد افزایش بیماری در استان نبوده ایم.
طی یک هفته گذشته تعداد بیماران سرپایی، مراجعه به مراکز بهداشتی برای انجام تست و مراجعه به اورژانس ها و بیمارستان های البرز مقداری ثابت بوده و نشان می دهد اُمیکرون در شرایط ثابتی قرار دارد و امیدواریم روند کاهشی داشته باشد.
وی با اشاره به عادی انگاری جامعه در خصوص پیشگیری از کرونا، بر لزوم رعایت پرتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا به خانواده‌ها، افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم.
این مقام مسؤول یادآور شد: متاسفانه ۸۰ درصد از افرادی که در بیمارستان‌ها بستری هستند و کسانی که جان خود را از دست می‌دهند، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، مبتلایان به انواع سرطان‌ها و غیره هستند که مواجهه آنها با کرونا معضل بیماریشان را دو سه برابر می‌کند.
وی هشدار داد: افرادی که سالم هستند و در خانواده‌هایشان فرد دارای بیماری زمینه‌ای و یا افراد مسن وجود دارد، پروتکل‌های بهداشتی را چندین برابر رعایت کنند و یا به این افراد سر نزنند.
متاسفانه افراد بستری و فوتی‌ها از بین کسانی هستند که یا واکسن نزده اند و یا بیماری زمینه ای دارند.
معظمی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص گفت: برخی مشکلات کشوری است و استان البرز هم از آن مستثنی نیست.
افراد برای دریافت دُز سوم واکسن می‌توانند از سایر واکسن‌های مورد تایید استفاده کنند.

منبع فارس

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.