معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شمار بازماندگان از تحصیل طی دو سال گذشته رو به افزایش بود، گفت: حدود ۱۶ میلیون دانش آموز بعد از تقریبا ۲ سال قرار است در مدارس حضور پیدا کنند.
احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارتخانه، با بیان اینکه باید مدرسه سازی با کیفیت در دستورکار قرار بگیرد، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تحت عنوان نهضت مدرسه سازی، ۲۰۰ مدرسه در عرض ۱ونیم تا ۲سال به مدرسه استان اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دو محور اصلی آموزش و پرورش معلم و دانش آموزان است، افزود: معلمان با عناوین مختلف تمدن سازان، آینده سازان، هویت سازان و توسط همین معلمان دانش آموزان تربیت میشوند که عامل جامعه سازی، تمدن سازی خواهند بود.
محمودزاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهم است و باید تقویت شود، ادامه داد: ماموریت سنگینی که آموزش و پرورش فقط با آموزش ممکن نیست، همه ذی نفعان آموزش و پرورش، اُرگانها، خانوادهها و رسانهها باید در این راستا نقش ایفا کنند.
این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، ادامه داد: نیازمند این است که مشارکت به طوری نظم دهیم به این موضوع که بستر این کار در شورای آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه این شورا به عنوان عالیترین نهاد سیاستگذاری و تصمیم گیری محلی است، گفت: که با حضور بالاترین فرد در استان، نماینده دولت و فرماندار تشکیل میشود.
محمودزاده افزود: سعی بر این است که اقدمات موثری در خصوص آموزش پرورش طرح موضوع شود و جلسات تشکیل شود.
وی با اشاره به مشکلات و نواقص سر راه آموزش و پرورش، گفت: حدود ۱۶ میلیون دانش آموز بعد از تقریبا ۲ سال قرار است در مدارس حضور پیدا کنند کار بسیار سختی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در طول ۲ سال گذشته نابرابری آموزشی اتفاق افتاد، افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل، آسیبهای روحی برای دانش آموزان و خانواده، کار گروهی و.
.
.
به نوعی مورد مداخله قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه سعی داریم امسال بتوانیم در آغازین روزهای مدرسه با یک انسجام و سازماندهی خوب همه کلاس های درس داشته باشیم، تصریح کرد: به نوعی در هیچ منطقه ای در استان هیچ بازمانده تحصیلی نداشته باشیم و در ادامه بتوانیم با برنامهریزی مشکلات آموزش و پرورش را حل کنیم.
وی با اشاره به اینکه عنایت ویژه ای به بحث آموزش های فنی و حرفهای شود، گفت: اشتغال زایی، مهارت آفرینی شکل بگیرد به سمت رشته های که اشتغال محور هستند مخصوصا هنرستانهای فنی حرفه ای، کار و دانش که به اشتغال جوانان و نوجوانان کمک میکنند.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید