مدیرکل امور وزارت جهاد گفت: امروز کشاورزی قراردادی یک روند توسعه‌ای است که بیش از پیش در کشور مورد توجه قرار گرفته‌ است.

استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمد خالدی مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی شامگاه امروز در حاشیه رویداد تبادل فناوری با محوریت چالش های موجود در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز کشاورزی قراردادی یک روند توسعه ای است که بیش از پیش در کشور مورد توجه قرار گرفته است .

وی با اشاره به اینکه تجاری سازی تولید در محصول مناسب بازار سبب می شود که این نوع محصولات دارای کیفیت بالا و استاندارد های لازم باشند، افزود: چندین سال است که تاکیدات فراوانی در این حوزه شده است که سبب توسعه کشاورزی در این بخش می شود.

خلفی با بیان اینکه کشاورزی قراردادی یا تجاری یک پشتیبان است که نیاز کشاورز را تامین می کند، گفت: با تجاری سازی همه بخش ها منتفع شده و بازار های داخلی و بین المللی برای محصول ایجاد می شود.

مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر عمده چالش‌هایی که بخش کشاورزی با آنها مواجه است از جنس تولید نیست.

وی با بیان اینکه ضایعات و تلفات بالای محصولات در مراحل مختلف تولید مانند حمل و نقل، انبارداری و ذخیره سازی، حاشیه بالای بازار و تفاوت بالای قیمت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، کمبود انتشار تکنولوژی‌ها، تکنیک‌ها و فنون پیشرفته، سرمایه و دانش به تولیدکنندگان از جمله این چالش‌ها بوده است، بیان کرد: از دیگر چالش‌های این بخش اطلاعات ناقص در خصوص جریان محصولات، بازارها و تکنولوژی‌ها، شفاف نبودن اطلاعات در حلقه‌های مختلف زنجیره عرضه و غیره بوده است.

خالدی با اشاره به اینکه در برخی موارد ضایعات بخش کشاورزی ۳۰ درصد تولید را شامل می‌شود، عنوان کرد: در شرایط کنونی این نیاز احساس می‌شود که باید از سمت تولید سنتی به سمت تولید تجاری و کسب و کارهای بخش کشاورزی حرکت کرد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: برای حرکت از مبدا کشاورزی سنتی به مقصد کشاورزی تجاری، شرکت‌های پیشرو مانند زنجیره ارزش کشاورزی به صورت یک ریل حرکتی باشند تا بخش‌های صنعت و صادرات در کنار تولید قرار گیرد.

انتهای پیام/

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر