تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

کشورهای حامی منافقین برای نزدیک شدن به جمهوری اسلامی تغییر رویکرد دادند
03 تیر 1402 - 8:20
2
نماز عبادی سیاسی جمعه دوم تیرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.
ارسال توسط :
پ
پ


نماز عبادی سیاسی جمعه دوم تیرماه شهرستان به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دوم تیرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با اشاره به ۵ تیر مصادف با ۷ ذی‌الحجه شهادت امام باقر علیه‌السلام، بیان داشت: قرآن کریم به‌شدت ایجاد اختلاف و تفرقه را از دشمنی‌های شیطان نسبت به بشر می‌داند و در مقابل ایجاد وحدت، هم‌دلی، دوستی، مدارا، برادری و امثال این‌ها را یکی از مهم‌ترین دستورات همه انبیاء الهی می‌داند.

اگر همه گرد حق جمع شوند، اتحاد به وجود می‌آید
وی در ادامه افزود: در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: «بِمُوالاتِکُمْ… اِئْتَلَفَتِ الْفُرْقَهُ».
به برکت ولایت شما، افتراق‌ها، تبدیل به‌ ائتلاف شده است؛ یعنی چون حضرات معصومین حق هستند، اگر همه گرد حق جمع شوند، اتحاد به وجود می‌آید.
امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۱۰۹ فرمود: «ما تکیه‌گاه میانِ راه هستیم که هر که جامانده باشد، خود را به آن می‌رساند و آن‌که جلو افتاده است به‌سوی آن بازمی‌گردد.
«نَحْنُ النُّمْرُقَهُ الوُسْطی، بِها یَلْحَقُ التّالی و إلَیْها یَرْجِعُ الغالی»».

امام باقر علیه‌السلام محور وحدت امت اسلامی است
امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه امام باقر علیه‌السلام محور وحدت امت اسلامی است، گفت: در ایام حج هستیم، روز هشتم که یوم الترویه است رسم بوده برای رفتن به عرفات و منی و ایام تشریق آب جمع می‌کردند.
بعد از محرم شدن در کنار خانه خدا همه حجاج از هر فرقه‌ای که بودند به سمت عرفات حرکت می‌کردند.
روز هشتم همان روزی است که امام حسین علیه‌السلام محرم به احرام حج نشد و به سمت عراق حرکت کرد.
در ماه‌های حج هم عمره مفرده انجام داد نه عمره حج تمتع.

امام حسین علیه‌السلام محرم به احرام عمره تمتع نشده بود
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه بعضی می‌گویند امام حج خویش را نیمه‌کاره گذاشت و رفت کربلا که این حرف غلط است، اظهار داشت: امام عارف به احکام الهی است.
او مشرع احکام است.
این‌گونه نیست که مسئله نداند.
اگر کسی به عمره تمتع محرم شده باشد، در ایام حج دیگر نمی‌تواند حج خودش را نیمه‌کاره بگذارد.
حرام است و جایز نیست.
امام هم ولو به‌ضرورت این کار را نمی‌کند.
امام حسین علیه‌السلام وقتی‌که وارد سرزمین وحی شد ابتدا عمره مفرده انجام داد.
محرم به عمره تمتع نشد.
درنتیجه روز هشتم می‌تواند به‌جای اینکه با بقیه که می‌روند محرم بشوند به احرام حج تمتع، محرم نشود و از مکه خارج بشود و خلافی هم نیست.
این‌طور نبود که حج خودش را نیمه‌کاره بگذارد.
چون از همان ابتدایی که از میقات وارد می‌شوند برای اعمال حج باید قصد حج بکنند.
لذا دیده‌اید خدمه و خیلی از این‌ها محرم به حج نمی‌شوند.
یک عمره مفرده انجام می‌دهند بعد کارهای مردم را در زمان حج انجام می‌دهند.
امام حسین علیه‌السلام محرم به احرام عمره تمتع نشده بود این را توجه داشته باشید و حج را نیمه‌کاره نگذاشت.

عرفه، روز عرفان و پرورش روحیه توحیدی است
وی با تأکید بر اینکه روز نهم روز عرفان است و عرفه، روز توحید است و پرورش روحیه توحیدی، عنوان کرد: در دعای عرفه هم مرور می‌کنیم توحید و موحد بودن را، کی غایب شدی و غایب بودی که من بخواهم با استدلال تو را ثابت کنم، خدا غائب نبود تا بخواهیم او را ظاهر کنیم.
همه عالم را نشانه‌های وجود تو پرکرده ولی خدایا مرا به این نشانه‌ها حواله نده که از آن‌ها به تو برسم که جز دوری برای من ثمری ندارد خدایا خودت را به من طوری نشان بده که بدون واسطه و با قلبم تو را ببینم، کور باد چشمی که تو را ندید و نمی‌بیند.
«عَمِیَتْ عَیْنٌ لاتَراکَ عَلَیْها رَقیبًا» و زیانکار باد تجارت بنده‌ای که از محبت خودت برای او سهمی قرار نداده‌ای.
«وَخَسِرَتْ صَفْقَهُ عَبْدٍ لَمْ تَجْعَلْ لَهُ مِنْ حُبِّکَ نَصیبًا…» روز عرفه همان روزی است که اگر شب قدر هم کم‌کاری شده باشد، جبران می‌کند.

مسلم بن عقیل کربلایی‌ای است که ۳۱ روز زودتر در کوفه به شهادت رسید
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه روز نهم روز شهادت سفیر امام حسین علیه‌السلام هم هست، گفت: مسلم بن عقیل کربلایی‌ای است که ۳۱ روز قبل از عاشورا در کوفه به شهادت رسید.
روز عاشورا، هنگامی‌که تمام اصحاب به شهادت رسیدند حضرت نگاهی به سمت راست و چپ نمودند بعد ندا دادند: ای مسلم بن عقیل، ای هانی بن عروه، ای حبیب بن مظاهر، ای زهیر بن قین، ای یزید بن مظاهر و تعدادی از اصحاب و یاران را نام بردند و فرمودند چه شده که شما را صدا می‌زنم ولی پاسخم را نمی‌دهید؟ اول صدا زد ای مسلم بن عقیل؛ بااینکه مسلم در کربلا نبود در عاشورا شهید نشد.
او یک کربلایی است که ۳۱ روز زودتر در کوفه به شهادت رسید.
حسین علیه‌السلام او را در ردیف کربلایی‌ها نامید که در دفاع از مکتب اهل‌بیت به شهادت رسید.

در قربان باید همه خواسته‌هایی که مانع رسیدن به هستیِ مطلق است را، سر ببریم
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به عید قربان روز تسلیم و تعبد، اذعان داشت: باید مثل ابراهیم همه اسماعیل‌های خود را قربانی کنیم تا معلوم شود چقدر گفته و عمل ما یکی است.
چقدر تسلیم هستیم.
در قربان باید همه خواسته‌هایی که مانع راه رسیدن به هستیِ مطلق است را، سر ببریم.
باید این دیو نفس را سر ببریم تا آزاد شویم.
باید از تعلقات رها شد.
چه روز بزرگی است عید قربان و ما مثل همیشه بی‌تفاوت و بی‌توجه.

وجود مقدس امام باقر علیه‌السلام محور وحدت امت اسلام است
وی در بخش دیگری یادآور شد: الآن حجاج بیت‌الله ‌الحرام از سراسر دنیا در کنار خانه خدا جمع هستند با مذاهب مختلف و با اختلافی که فرق گوناگون در بعضی اعمال عبادی خود دارند باید در آنجا اختلاف به وجود می‌آمد که اگر بنا بود در حج چنین اختلافاتی می‌بود خیلی کار سخت می‌شد، اما اختلاف نشد و نمی‌شود.
چرا؟ به برکت امام باقر علیه‌السلام که از آن حضرت در صحاح سته مورد اعتماد اهل سنت روایتی از امام باقر علیه‌السلام نقل است که نحوه حج رسول خدا را از قول جابر بن ‌عبدالله ‌انصاری بیان کرده که سال گذشته من به آن روایت و سندش اشاره کردم، پس وجود مقدس امام باقر ازاین‌جهت محور وحدت امت اسلام است.

پیروان مکتب اهل‌بیت مأمور به استمرار و حفظ وحدت اسلامی هستند
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه پیروان مکتب اهل‌بیت بخصوص امام باقر علیه‌السلام مأمور به استمرار و حفظ این وحدت هستند، خاطرنشان ساخت: مرحوم کلینی در کافی شریف روایتی را نقل می‌کند که امام علیه‌السلام به‌ شیعیان فرمودند: «یَا مَعْشَرَ الشِّیعَهِ شِیعَهِ آلِ مُحَمَّدٍ».
تکیه‌گاه میانه باشید تا تندرونده به‌سوی شما بازگردد و عقب‌مانده به‌ شما برسد.
«کُونُوا النُّمْرُقَهَ الْوُسْطَی یَرْجِعُ إِلَیْکُمُ الْغَالِی وَ یَلْحَقُ بِکُمُ التَّالِی…» همان‌که امیرالمؤمنین فرمود.
نُمرقه یعنی بالش کوچکی که معمولاً برای لم دادن از آن استفاده می‌کنند تا راحت بنشینند.
همان‌که در آیه ۱۵ سوره مبارکه غاشیه فرمود: «وَ نَمَارِقُ مَصْفُوفَهٌ».
بالش‌هایی ردیف شده.

برای رسیدن به تمدن جهانی باید همه مسلمین در کنار هم باشند
آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: امام علیه‌السلام به شیعیان سفارش می‌کنند که مثل بالش میانه باشید و با روشی به‌دوراز افراط‌وتفریط تکیه‌گاه مسلمین باشید تا وحدت جهان اسلام حول شما شکل بگیرد.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امامین انقلاب با روشی حکیمانه بر همین امر مهمی که امام باقر علیه‌السلام خواسته‌اند حرکت کردند.
مباحثی مثل کنفرانس وحدت اسلامی و ایجاد هفته وحدت، دفاع از آرمان فلسطین و آزادی قدس ‌شریف، پیگیری مراسم برائت از مشرکین در حج و مذمت و رد اسلام آمریکائی و شیعه انگلیسی و امثال این‌ها از همین باب نُمرقه الوسطی است تا وحدت جهان اسلام شکل بگیرد؛ و اخیراً هم که بیان حضرت آقا را فراموش نمی‌کنید که فرمودند برای رسیدن به تمدن جهانی باید همه مسلمین در کنار هم باشند.

لعن و مرگ بر آمریکا ذکر همیشگی ماست
وی در بخش دیگری بابیان اینکه ماه تیر پر است از جنایات آمریکا و ایادی او نسبت به ملت ایران، گفت: لااقل در این چهل‌وچند سال مردم ما با تمام وجودشان انواع شرارت و جنایت و خباثت آمریکا را درک کرده‌اند و لذا باور نمی‌کنند که روزی آمریکا دست از پلیدی و دشمنی بردارد؛ بنابراین در جمعه‌ها لعن و مرگ بر آمریکا ذکر همیشگی ماست.

شهید بهشتی شخصیتی منظم، تشکیلاتی و تشکیلات ساز بود / امروز به افرادی مثل شهید بهشتی احتیاج داریم
خطیب نماز جمعه کرج در ادامه یادآور شد: یکی از بزرگ‌ترین جنایات آمریکا در حق مردم و انقلاب به شهادت رساندن ۷۲ تن از بهترین فرزندان ایران بود که آقا و سرورشان شهید بهشتی رحمت‌الله علیه بود؛ که امام فرمود او از ابرار بود؛ و حضرت آقا هم این شهادت را سند مظلومیت و نشانه اقتدار ایران بیان کردند و ما امروز چقدر به افرادی مثل ایشان احتیاج داریم تا با علم و درایت و سعه‌صدر و بصیرت و آینده‌نگری و دشمن‌شناسی و دشمنی‌شناسی به تربیت جوان مؤمن انقلابی پای‌کار به‌عنوان نیروی تمدن ساز بپردازند.
شخصیتی منظم و تشکیلاتی و تشکیلات ساز.
در مدیریت زمان استاد بود و برنامه‌ریزی او برای کارهایش از اول جوانی دقیق بود.

باید هر فضیلتی را از ابتدا فراهم کرد
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه دوستان جوان من توجه داشته باشید باید این ویژگی‌ها را از اول در خودتان ملکه کنید، گفت: این‌طور نیست که بعداً بشود کاری کرد.
مثلاً مسئولیت بگیری بعد منظم شوی اصلاً این‌طور نیست.
باید هر فضیلتی را باید از ابتدا فراهم کرد.
این‌طور نیست که اگر اهل غیبت بودی بگویی بزرگ شدم و مسئول شدم دیگر غیبت نمی‌کنم.
آن موقع دیگر غیبتت مسئولانه است؛ با مهارت تمام غیبت می‌کنی.
نظم این‌طور نیست که بعدازاین که کاری به تو دادند منظم شوی.
از همان جوانی این امور را باید در خودمان ملکه کنیم تا بشود بعداً کاری کرد.
مسئولیت بگیری منظم نمی‌شوی.

شهید بهشتی یک انقلابی تمام‌عیار و الگوی انقلابی گری است
وی بابیان اینکه شهید بهشتی درزمانی که اسلام را مورد هدف کینه‌های خود قرار داده بودند در مسیر دفاع از فرهنگ اهل‌بیت سختی‌های فراوانی را تحمل کرد، گفت: به تعبیر آقا او یک انقلابی تمام‌عیار و الگوی انقلابی گری بود.
دوستان باید روی شخصیت و الگوسازی و جلوگیری از تحریف شخصیت ایشان بیشتر کار کنند.

کشورهای حامی منافقین برای نزدیک شدن به جمهوری اسلامی تغییر رویکرد دادند
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه تصریح کرد: در زمان حیاتش منافقین اول، شخصیتش را ترور کردند بعد هم وجود نازنین او را مورد هجمه قراردادند و همین مستکبرین به منافقین پست و پلید که نماد آدم کشی و ترور در دنیا هستند میدان دادند و تریبون دادند و دست آن‌ها را در جرم و جنایت و تهمت باز گذاشتند و امروز با اقتداری که نظام اسلامی دارد تغییر رویکرد داده‌اند و برای نزدیک شدن به جمهوری اسلامی اقداماتی می‌کنند که اخیراً در فرانسه و آلبانی ملاحظه فرمودید.

مردم تا آخر حافظ همه خون‌های پاکی که در مسیر انقلاب ریخته شده، خواهند بود
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اگر توانائی‌های تسلیحاتی و اقتدار و نفوذ منطقه‌ای و رهبری‌های امام المسلمین و از همه این‌ها بالاتر ایمان و اعتقاد به مبدأ هستی نبود، دشمنان اسلام و انقلاب چیزی از ایران نگذاشته بودند، گفت: همه این‌ها به برکت تبعیت کردن از دستورات اهل‌بیت و پیروی از امامین انقلاب و خون‌های پاکی است که در این مسیر ریخته شده؛ و مردم ما به فضل پروردگار تا آخر حافظ همه این خون‌ها خواهند بود.

قدردانی امام‌جمعه کرج از اقدامات و نوآوری‌های دستگاه قضایی استان
وی بابیان اینکه به‌درستی باید مرحوم شهید بهشتی را معمار قوه قضائیه جمهوری اسلامی دانست، تأکید کرد: ایام شهادت شهید بهشتی به قوه قضائیه و عملکرد او توجه بیشتری می‌شود و عزیزان هم خودشان را موظف می‌دانند که گزارشی از عملکرد خود بدهند؛ که شما قبل از خطبه‌ها از بیانات صدیق معظم جناب آقای دکتر فاضلی رئیس محترم دستگاه قضایی استان بهره بردید.
آمار و اطلاعات و اقداماتی که دستگاه ایشان انجام داده در استان را شنیدید.
برنامه‌های تحولی که در طول این مدت در سطح استان برقرار بوده آن‌ها را قطعاً تبیین کردند برای شما.
از نوآوری‌هایی که در این استان انجام و شروع شد و در کشور ادامه پیدا کرد و تشکر می‌کنیم که در زمان تصدی ایشان و در مجموعه همکاران ایشان انجام شد.

در ارزیابی باید توان و مقدورات را در نظر گرفت و بعد نظر داد
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه حجم وسیعی از ورودی‌های پرونده‌ها و رسیدگی‌ها کار را سخت می‌کند، گفت: درمجموع وقتی می‌خواهیم در نظر بگیریم باید از دستگاه قضا در کل کشور و استان خودمان تشکر کنیم و خدا قوت بگوییم و خسته نباشید بگوییم.
بدنه و مجموعه قضات و کارمندان و همه‌کسانی که در این مسیر دارند کار می‌کنند فعالیت مستمری را دارند.
در ارزیابی البته باید توان و مقدورات را در نظر گرفت در کل و بعد نظر داد و الا ممکن است موارد خاصی وجود داشته باشد؛ ایرادی باشد، اعتراضی باشد، محل اشکال باشد که هست؛ در همین استان خودمان هست در کل کشور هم هست.

برقراری عدالت و رفتار بر اساس عدالت خواست اصلی مردم از دستگاه قضاست
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه وقتی ارزیابی می‌کنیم باید کلی ارزیابی کرد و بعد انتظارات را هم باید در نظر داشت، گفت: انتظارات مردم از دستگاه قضا را باید توجه کرد و اهمیت داد.
همه باید اهمیت بدهند به‌خصوص عزیزان در کلان و در استان مجموعه دادگستری باید اهمیت بدهند به این موضوع که برقراری عدالت و رفتار بر اساس عدالت خواست اصلی است.

نقش دستگاه قضا در تحقق شعار سال جدی است
وی در ادامه تصریح کرد: الآن دستگاه قضا بر اساس سند تحول که حتماً باید بروز رسانی شود در مسیر تحولات گسترده قرار گرفته و کارهای فراوان و اقدامات تحولی زیادی انجام داده‌، ادامه این مسیر با قدرت بیشتر امیدآفرین بوده سرمایه نظام را بیشتر می‌کند.
دستگاه قضائی برای خلأهای قانونی که دارد باید با مجلس تعامل بیشتر و در وضع قوانین بیشتر و رهگشا تلاش مضاعف داشته باشد.
بحث احیاء حقوق عامه را باید جدی گرفت و گزارش کارهای انجام‌شده مرتب و مفصل به مردم داده شود.
نقش دستگاه قضا در تحقق شعار سال جدی است.

هر کاری که امید مردم را زیادتر می‌کند باید توسعه پیدا کند
امام‌جمعه کرج بابیان اینکه آن چیزی که قوه قضائیه را ملجأ و خانه امید مردم می‌کند این است که ببینند با فساد و مفسد بدون اغماض و با سرعت رسیدگی می‌شود، گفت: ترک فعل‌ها دنبال می‌شود و با کسی که ترک فعل دارد برخورد می‌شود و امثال‌ذلک.
هر کاری که امید مردم را زیادتر می‌کند باید توسعه پیدا کند.

با قاضی بداخلاق و بددهن و متکبر به‌شدت برخورد شود
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه با قاضی بداخلاق و بددهن و متکبر به‌شدت برخورد شود چراکه بعضی از قضات ما بسیار بداخلاق هستند، اظهار داشت: چه کسی گفته قاضی باید بداخلاق باشد! قاضی باید اقتدار داشته باشد و جدی باشد اما بداخلاقی نباید بکند.
تکریم باید بکند ارباب‌رجوع را، راحتی متهم را هم باید ملاحظه داشته باشد.
این‌طور نیست که در مسند و محکمه که نشست بتواند هر طور دلش خواست صحبت کند.

برخورد بد قضات با مردم شیرینی حکم عادلانه را از بین می‌برد و مردم را ناامید می‌کند
وی بابیان اینکه بعضی از این پرخاشگری‌ها و بعد عمل کردن‌ها و بددهنی‌ها قاضی را از عدالت می‌اندازد، گفت: قاضی باید عادل باشد و بداخلاقی او را از عدالت می‌اندازد.
لذا باید ریاست محترم با این قصه به‌شدت برخورد کند.
من به خود آقای اژه‌ای هم عرض کردم و ایشان هم گفتند که در دستور کارمان داریم.
برخورد این نوع قضات با مردم دستگاه قضا را نابود و خراب می‌کند و شیرینی حکم عادلانه را از بین می‌برد و مردم را ناامید می‌کند.

دستگاه قضا حمایت جدی‌تری از آمران به معروف و ناهیان از منکر داشته باشد
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه در فضای موجود جامعه لازم است دستگاه قضا حمایت جدی‌تری از آمران به معروف و ناهیان از منکر داشته باشد، گفت: دستگاه قضا وظیفه دارد با منکرات و شیوع آن در جامعه اقدام جدی داشته باشد.
این‌ها که عرض می‌کنم نه اینکه نیست؛ اقدام دارند.
بنده دارم اقدام جدی‌تر و محکم‌تر را عرض می‌کنم.

چرا دستگاه‌هایی که ترک فعل دارند را مورد مواخذه جدی قرار نمی‌دهید؟ / ما بیشتر از اجرای قانون چیزی نخواستیم
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه برای همه امور قانون به‌اندازه کافی داریم، اهتمام و دغدغه اجرا هم لازم است، بیان داشت: مسئله کشف حجاب حرام شرعی است که ابعاد سیاسی و دشمنی بیگانگان هم پیداکرده، قانون هم دارد.
تا قوانین تکمیلی تدوین و ابلاغ شود چرا آنچه موجود است اجرا نمی‌شود؟ چرا دستگاه‌هایی که ترک فعل دارند را مورد مواخذه جدی قرار نمی‌دهید ما که بیشتر از اجرای قانون چیزی نخواستیم.

در مقابله با حرام قطعی باید قاطع و سریع بود و الا طرف را گستاخ و جری می‌کند
وی با تأکید بر اینکه باید مواظب بود در زمین دشمن در این فقره بازی نکرد، گفت: این‌ درست است ‌که او می‌خواهد به همین وسیله عفاف و حجاب جامعه را دوقطبی کند، جامعه را امنیتی کند و مشکلاتی را برای ما به وجود بیاورد و به تنش بکشاند اما اقدام فوری و به‌موقع دستگاه قضا این فرصت را از آن‌ها می‌گیرد دل مؤمنین راهم آرام و شاد می‌کند که با یک گناه رسمی و با یک منکر رسمی و حرام رسمی دارد مقابله می‌شود.
در مقابله با حرام قطعی باید قاطع و سریع بود و الا طرف را گستاخ و جری می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه متأسفانه بحث شرب خمر مدتی است در جامعه مطرح است که باید با جدیت، دقت، سرعت و قاطعیت عمل کرد، گفت: این حرام الهی که همه ادیان آن را حرام می‌دانند کلید همه بدی‌هاست؛ کلید همه شرارت‌هاست.
مولای ما امیرالمؤمنین فرمود: «اگر قطره‌ای شراب در چاهی ریخته شود از آب آن چاه بکشند به مزرعه آب بدهند و گوسفندی از آن مزرعه بخورد من از گوشت آن گوسفند نخواهم خورد».

کسی که شرب خمر می‌کند باید جلوگیری کرد؛ نه اینکه به دیدنش بروند و بعضاً دلجویی کنند
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: حالا این شراب در جامعه پیداشده.
از فیلم‌هایی که در شبکه‌های مجازی و سینمای خانگی و ساترا و امثال این‌ها که دوستان می‌دانند ازآنجا شروع می‌شود عادی‌سازی می‌شود بعد در سطح جامعه به نحو مختلف توزیع می‌شود.
چرا جلوگیری نمی‌شود؟ کسی که شرب خمر می‌کند باید حد بخورد.
حکم خداست.
تعارف نداریم.
باید جلوگیری کرد؛ نه اینکه به دیدنش بروند و بعضاً دلجویی کنند.
من به دوستان تذکر دادم که نباید این کار شود.

وی تصریح کرد: شیطنت‌هایی بعضاً صورت می‌گیرد دوستان توجه داشته باشند برای اینکه چهره نظام را مخدوش کنند چنین جنایت‌هایی را فراهم می‌کنند؛ کما اینکه دیدید راجع به دانش آموزان حرکت‌هایی را انجام دادند.
این دشمنی است.
گفتند با جنس تقلبی برخورد کردیم؛ واردکننده و تولیدکننده آن را گرفتیم؛ یعنی جنس اصلی آزاد است؟ خب آن را هم باید بگیرید.
در همه مسائل این هست که وقتی جنس تقلبی وجود دارد یعنی جنس خوب زیاد و فراوان است و توسعه دارد.
تقلبی را درست کردند که یک عده سودجویی کنند.

عده‌ای به‌دروغ حرف‌های خلاف واقع می‌زنند و شروع به تخریب و تضعیف می‌کنند
خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری بیان داشت: این‌همه هجمه راجع به دولت آقای رئیس‌جمهور هست؛ درحالی‌که ایشان مشغول کار است؛ مشغول فعالیت است.
دستاوردهای مهمی هم برای کشور داشته.
زیرساخت‌هایی را هم فراهم کرده.
سختی‌های زندگی و سفره هم معلوم است؛ من مسیر را دارم عرض می‌کنم باز نیایند از حرف من استفاده دیگری کنند.
بعد یک عده‌ای به‌دروغ حرف‌های خلاف واقع می‌زنند و شروع به تخریب و تضعیف می‌کنند و با این تخریب‌ها جامعه را ناامید می‌کنند.
چون دارد اصلش جای دیگر انجام می‌شود؛ با دروغ چیزهایی را درست می‌کنند که مردم را اذیت کنند.

باید برخوردها بازدارنده باشد
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید برخوردها بازدارنده باشد، گفت: باکسانی که دارند تخلف می‌کنند برخورد جدی باید کرد.
با تولیدکننده، واردکننده، توزیع‌کننده، مصرف‌کننده، برخورد جدی باید شود.
دستگاه انتظامی ما به جد دارد کار می‌کند؛ چون گزارش‌هایش به سمت ما می‌آید.
با دقت می‌گیرند و پیگیری می‌کنند بازداشت می‌کنند.
از آن‌طرف معلوم می‌شود که توطئه عمیق است که این‌همه این‌ها می‌گیرند بازهم هست و فراهم است.
هم ساخته‌شده از بیرون می‌آید هم داخل می‌سازند.
برای اینکه تلاششان این است که جامعه را آندلسی کنند.
به جدم قسم که دشمن‌داریم و دارد دشمنی می‌کند.
مسیر در مسیر آندلسی شدن دارد پیش می‌رود.
چرا بعضی‌ها غافل هستند؟ چرا بعضی‌ها توجه نمی‌کنند؟ دقت بیشتری باید بکنند.

مواظب باشید مدیریت کار به دست دشمنان نیفتد
وی در خاتمه با تأکید بر اینکه مواظب باشید مدیریت کار به دست دشمنان نیفتد، گفت: اگر این‌گونه شد نیروهای ارزشی را به جان هم می‌اندازند و ناامیدی ایجاد می‌کنند.
مدیریت صحنه باید در دست خودی‌ها باشد.
از غیر خدا در برقراری احکام خدا نترسید.
اقدام کنید و اقدامتان عاجل باشد.
دستگاه قضا به‌شدت برخورد کند.
نیروی انتظامی باقوت و صلابت انجام دهد درباره همه منکرات و گناهان و خطاهایی که علنی انجام می‌شود؛ و بدانید که نصرت خدا با شما خواهد بود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.