تصویر
کم آبی از موانع توسعه فضای سبز در مشکین دشت البرز است
16 اسفند 1400 - 8:49
2
شهردار مشکین دشت از توابع شهرستان فردیس استان البرز با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر چهار متر مربع به ازای هر شهرونداست، گفت : کمبود آب از موانع توسعه فضای سبز در این شهر است.
ارسال توسط :
پ
پ

شهردار مشکین دشت از توابع شهرستان استان البرز با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر چهار متر مربع به ازای هر شهرونداست، گفت : کمبود آب از موانع توسعه فضای سبز در این شهر است.

«حسین بغدادی» در آیین روز درختکاری مشکین دشت افزود: مشکین دشت با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر دارای ۱۵ بوستان با مساحت ۱۲ هکتار و ۳۷۰ باغ شناسنامه دار بوده که در مجموع مساحت کل فضای سبز این شهر ۴۰ هکتار است .
وی افزود: تا پایان هفته درختکاری یک هزار درخت در بلوار جهاد و جنگل حریم برق ،چهار هزار اصله نهال درختان مثمر، ۶ هزار جعبه گل بنفشه، ۲ هزار جعبه گل شب بو و ۲ هزار جعبه نشاء فصلی در مشکین دشت کاشته می شود.
بغدادی اظهار داشت: مشکین دشت در زمینه فضای سبز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارد که یکی از دلایل آن مشکل کمبود آب است؛ این شهر به خاطر عدم برخوداری از آب های سطحی از منابع آبی زیرزمینی استفاده می شود هر چند که ۲کانال آب برای آبیاری زمین های پایین دست استفاده می شود.
وی در ادامه افزود: اگر منابع آب پایدار برای شهر تامین شود سرانه فضای سبز را به حدود ۱۰ متر مربع می رسانیم.
شهر۸۰ هزار نفری مشکین دشت در جنوب مرکز استان البرز قرار دارد.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.