گرایش به رشته ریاضی-فیزیک در مدارس کمی بیشتر شده است
  • دی ۱۸, ۱۴۰۲ ساعت: 15:24
  • شناسه : 723131
    2
    معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته به علوم پایه توجه چندانی نشده و سند اثبات این گفته این است که در عرض ۱۰ سال سهم دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک نصف شده و از ۲۸ درصد به ۱۴ درصد رسیده بود اما با اقدامات انجام شده؛ در دو سال گذشته تعداد دانش‌آموزان این رشته رشد ۳.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته به علوم پایه توجه چندانی نشده و سند اثبات این گفته این است که در عرض ۱۰ سال سهم دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک نصف شده و از ۲۸ درصد به ۱۴ درصد رسیده بود اما با اقدامات انجام شده؛ در دو سال گذشته تعداد دانش‌آموزان این رشته رشد ۳.
    ۵ درصدی داشته است.

    محمدمهدی کاظمی در مراسم افتتاح کنفرانس ملی فیزیک که در مرکز تربیت مربی برگزار شد، اظهار کرد: تولید علم و دانش و رشد و پیشرفت همه جانبه کشور از مسیر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش می‌گذرد.
    وی ادامه داد: آموزش و پرورش در ایجاد مرجعیت علمی نقشی اساسی دارد و در سند وتحول بنیادین کشور هم به این مساله تاکید شده است.

    وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید زمینه کسب شایستگی‌های مختلف و همچنین ارتقای مهارت‌های دانش آموزان را فراهم کند.
    کاظمی ابراز کرد: بدون شک موتور محرکه تحول در نظام آموزشی توسط معلمان به حرکت می‌آید و این امر در گرو ارتقای حرفه‌ای آنان است.
    معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش تاکید زیادی در بحث ارتقای حرفه‌ای معلمان با استفاده از توان سایر دستگاه‌ها دارد.
    وی افزود: در سند تحول بر واگذاری ۲۰ درصد از برنامه‌های درسی به مدرسه تاکید شده و طبیعتا در این امر توانمندسازی معلمان نقش ویژه‌ای دارد.
    این مسئول ابراز کرد: بدون شک این کنفرانس‌های تخصصی می‌تواند در امر تحول نیروی انسانی و ارتقای شایستگی‌های معلمان و کاربردی تر کردن آموزش‌ها بسیار موثر باشد.
    کاظمی ابراز کرد: یکی از موضوعات مهم در آموزش و پرورش ارتقای فرایندهای یاددهی _ یادگیری است تا از این طریق زمینه کسب شایستگی‌های بیشتر در دانش آموزان فراهم شود.
    معاون وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: باید زمینه مشارکت معلمان در فرایند تولید و انتشار علم و فناوری را افزایش دهیم و این امر با برگزاری چنین برنامه‌هایی محقق می‌شود.
    وی گفت: البته رتبه بندی معلمان هم باعث شد اقدامات پژوهشی، روش‌های تدریس متفاوت و اقدامات فعالانه معلمان بیشتر دیده شود.
    کاظمی با اشاره به اهمیت علوم پایه افزود: تاثیر علوم پایه است که می‌تواند زمینه توسعه علوم کاربردی را در کشور فراهم آورد.
    وی ابراز کرد: متاسفانه طی چند سال گذشته به علوم پایه توجه چندانی نشده و سند اثبات این گفته این است که در عرض ۱۰ سال سهم دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک نصف شده و از ۲۸ درصد به ۱۴ درصد رسیده بود.
    وی گفت: طی دو سال گذشته با تلاش همکاران زمینه تقویت و جذب بیشتر دانش آموزان به رشته ریاضی فیزیک ایجاد و در نهایت به افزایش ۳.
    ۵ درصدی دانش آموزان این رشته ختم شد.

    منبع ایسنا برچسب ها: معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته به علوم پایه توجه چندانی نشده و سند اثبات این گفته این است که در عرض ۱۰ سال سهم دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک نصف شده و از ۲۸ درصد به ۱۴ درصد رسیده بود اما با اقدامات انجام شده؛ در دو سال

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر