تصویر
گروه های جهادی مراقبان سلامت در مدارس البرز آغاز به کار کرد
02 اسفند 1401 - 16:31
1
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از آغاز به کار گروه های جهادی مراقبان سلامت در مدارس کم برخوردار این استان خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از آغاز به کار گروه های جهادی مراقبان سلامت در مدارس کم برخوردار این استان خبر داد.

سید مسلم رییسی " در این گفت و گو افزود : گروه های جهادی مراقبان سلامت مدارس استان البرز با محور آموزش و ارتقای سلامت دانش آموزان مدارس کم برخوردار فعالیت خود را به صورت عمومی و تخصصی شروع کردند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، بیان کرد: این گروه های جهادی با هدف ارایه خدمات آموزش سلامت، پیشگیری و کنترل بیماری ها،غربالگری و انجام معاینه مقدماتی، نظارت و کنترل شرایط بهداشتی مدارس فاقد مراقب سلامت خدمات لازم را ارائه می دهند.
رییسی یادآورشد: مراقبان سلامت مدارس در اجرای طرح شهید سلیمانی در پیشگیری و مدیریت شیوع ویروس کرونا نقش مهم و موثری ایفا کردند و اکنون در قالب گروه های جهادی آماده خدمت به دانش آموزان در مناطق کم برخوردار استان شده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: گروه های جهادی مراقبان سلامت طبق جدول زمانبندی شده به مدارس کم برخودار نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز اعزام می شوند.
وی عنوان کرد: گروه های جهادی مراقبان سلامت مدارس البرز با حضور در مدارس اقدامات لازم را برای رعایت بهداشت فردی و ، تغذیه سالم و تحرک بدنی در بین دانش آموزان و حتی والدین انجام می دهند.
رییسی تصریح کرد: گستردگی فعالیت آموزش و پرورش و حضور هزاران دانش‌آموز در کلاس‌های درس باعث می‌شود تا توجه به امر سلامت در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود و هر چه سطح سلامتی دانش‌آموزان ارتقاء پیدا کند، به همان نسبت جامعه سالم‌تری نیز خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه مهترین نعمت خداوند سلامتی است که ارزش این نعمت الهی تا زمانی که به بیماری مبتلا نشده‌ایم، مشخص نمی‌شود، تاکید کرد: از این رو همه افراد به ویژه دانش‌آموزان وظیفه دارند تا به شکرانه این موهبت الهی، ضمن حفاظت از سلامتی خود، سطح سلامت جامعه را نیز ارتقاء بخشند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.