تصویر
گروه های مردمی و فعالان اجتماعی استان به کمک اشتغال و کارآفرینی البرز می آیند
15 مهر 1402 - 15:57
10
جلسه مدیران کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و امور بانوان استانداری البرز با جمعی از فعالان اجتماعی و گروه های مردمی در خصوص مشارکت در تقویت پایگاه های مردمی خدمات اشتغال و کارآفرینی در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

جلسه مدیران کل تعاون کار و رفاه و امور بانوان استانداری البرز با جمعی از فعالان اجتماعی و گروه های مردمی در خصوص مشارکت در تقویت پایگاه های مردمی خدمات اشتغال و کارآفرینی در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در این دیدار با تشریح برنامه پیش روی استان در معرفی مستقیم نیروی کار بویژه بانوان به مجموعه های تولیدی و صنعتی در قالب قرارگاه جهادی اشتغال پرداخت و گفت: در هفته نخستین آبان ماه ، با برنامه های صورت گرفته و هماهنگی های بعمل آمده با مجموعه های تولیدی و صنعتی بیش از دو هزار فرصت شغلی برای معرفی کارجویان در جهت اشتغال برگزار خواهد شد و نقش گروه های مردمی و فعالان اجتماعی استان در استفاده از این فرصت بعمل آمده اساسی و دارای اهمیت است.

عبدالله دارایی در ادامه گفت: به منظور تقویت پایگاه مردمی خدمات اشتغال آفرین با استفاده از ظرفیت تعاونی های در قالب شرکت های تعاونی خدمات اشتغال و کاریابی در نظر دارد از ظرفیت گروه های مردمی از قبیل مساجد ، پایگاه های بسیج ، گروه های جهادی و تشکل های مردم نهاد در جهت اشتغال پایدار برای کارجویان استفاده کند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با اشاره برنامه ریزی صورت گرفته در این خصوص گفت: تاکید امام جمعه محترم استان و استاندار مردمی استان در خصوص تامین فرصت های شغلی برای کارجویان با مشارکت بخش خصوصی ، شرکت های تعاونی و شرکت های خصوصی ما را بر آن داشت تا پیش بینی بیش از دو هزار فرصت شغلی جدید ، امکان معرفی مستقیم و بدون واسطه کارجویان به این مجموعه ها اقدام کنیم و این اقدام یکی از برنامه های مورد پیش بینی در بسته جامع اشتغال ، کارآفرینی و تعاون می باشد.

عبدالله دارایی در این دیدار تاکید کرد: علاوه بر این در تداوم اشتغال پایدار ، نقش تکمیلی تعاونی ها در محلات و نقاط مختلف استان بویژه روستاها نیز دارای اهمیت است و گروه های مردمی و فعالان اجتماعی باید در این خصوص ضمن آشنایی با ظرفیت های بی شمار تعاونی ها ، به عنوان سفیران تعاون و اشتغال عمل کنند و به رویکردهای خانوار در محلات کمک کنند.
رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان البرز در ادامه گفت: اولین گام در این خصوص ، کمک به سازماندهی مردم در قالب تعاونی ها و ایجاد بستر های فعالیت های تولیدی ، توزیعی و مشاغل روستا و محله محور است که دستگاه های متولی امر آموزش ، تسهیلات ، اشتغال نیز پای کار خواهند آمد .

۸۴ درصد مجوزهای صادره در به بانوان اختصاص دارد
در این جلسه معصومه آقایی مدیرکل امور بانوان استانداری البرز نیز با تاکید بر توانایی های موجود در گروه های مردمی و فعالان اجتماعی استان گفت : حضور و مشارکت شما عزیزان در سراسر استان ، حلقه مفقوده مشارکت مردمی را در بخش اشتغال بویژه تعاونی ها را تکمیل خواهد کرد و گروه های فعال اجتماعی و مردمی هستند که نیازهای اقتصادی و اشتغال محلات خود را به خوبی می‌شناسند و می توانند نقش ارزنده ای در راهبری مردم هم در بخش اشتغال و کارآفرینی و هم در بخش تسهیلات حمایتی ایفا کنند.
مدیرکل بانوان استانداری البرز خاطر نشان کرد: رویکرد دولت در بخش کارآفرینی و اشتغال بر محور مشاغل بانوان عزیز بویژه مشاغل خانگی متمرکز است و ۸۴ درصد مجوزهای صادره در بخش مشاغل خانگی به بانوان تعلق دارد و بستر های تکمیل زنجیره تولید تا تامین با اقدامات اخیر دستگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فراهم شده و دو مرحله نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی بویژه بانوان برگزار شده است و در ادامه نیز در نقاط مختلف شهر این نمایشگاه تداوم خواهد یافت.
معصومه آقایی در ادامه به ضرورت اختصاص کاریابی ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد پایگاه های مردمی خدمات اشتغال و کارآفرینی در استان ، اختصاص کاریابی ویژه بانوان است ، چون بخش مهمی از نیازهای محلات معرفی کارجویان به فرصت های شغلی بویژه برای بانوان عزیز است که امیدوارم اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در این خصوص مساعدت کنند تا علاوه بر این امر به خدمات مشاوره کارآفرینی، خدمات شتابدهندگی و خدمات کافه کارآفرینی نیز به جامعه هدف محلات ارایه شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.