تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

گلوگاه پروژه های عمرانی تامین منابع مالی است
05 آبان 1401 - 8:02
2
مجتبی حاجی قاسمی در نطق پیش از دستور هفتاد و ششمین جلسه رسمی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه نقد گذشتگان تاریخ مصرف دارد، اظهارداشت: بیش از یک سال از عمر شورای ششم می گذرد و ساز شورا در دست ماست و دیگر انتقاد از گذشتگان جوابگو نیست.
ارسال توسط :
پ
پ

مجتبی حاجی قاسمی در نطق پیش از دستور هفتاد و ششمین جلسه رسمی شورای با اشاره به اینکه نقد گذشتگان تاریخ مصرف دارد، اظهارداشت: بیش از یک سال از عمر شورای ششم می گذرد و ساز شورا در دست ماست و دیگر انتقاد از گذشتگان جوابگو نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: بزرگراه شمالی فارغ از اینکه آغازش صحیح بود یا نبود، در دوره چهارم و پنجم شورا به پیشرفت خوبی رسید؛ اما سوال اینجاست که ما در این یک سال چه کرده ایم؟ و البته موارد دیگری از این دست بسیار است.
حاجی قاسمی با بیان اینکه فرصت به سرعت در حال سپری شدن و از دست رفتن است،افزود: ۶ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۱ را که بر تعداد روزهای سال تقسیم کنیم، ۱۶/۷ میلیارد تومان ارزش بودجه هر روز شهر است که این روزها یکی پس از دیگری در حال سپری شدن هستند.
وی تاکید کرد: فصل پروژه های عمرانی در حال اتمام است و مشخص نیست مجموعه مدیریت شهری چه کاری انجام می دهد؟ عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: یکی از موارد مهم که بارها عرض کرده ام، کاهش ارزش پول ملی است.
روزهای اول تشکیل این شورا، دلار چه قیمتی داشت و امروز چند است؟ نکته دیگر تورم حداقل ۴۰ درصدی و در برخی موارد بیش از این مقدار است، و این در حالی است که درآمد شهرداری به اندازه کاهش ارزش پول ملی و تورم، نیز بالا نمی رود و با عرض تاسف مضاعف هزینه جاری ما هم به صورت تصاعدی در حال افزایش است.
وی یادآور شد: جمع این حرفها یک معنی بیشتر ندارد که هر روز که کار در این شهر عقب می افتد، زیان مضاعفی به شهر تحمیل می شود.
حاجی قاسمی به پروژه بزرگراه شمالی اشاره کرد و گفت:چند ماه از سال گذشته، چه اتفاقی افتاده است؟ به خاطر دارم پیمانکار پروژه اعلام کرد که اردیبهشت ماه سیستم جرثقیل را سر پروژه می آورد و کار نصب قطعات عرشه پل B1را استارت می زند، همین پل الان در چه وضعیتی است و چه پیشرفتی داشته است؟وی افزود: جای تاسف دارد که پل B1 که به اتمام برسد باید پل B0 باشد تا اتصال به بزرگراه همت برقرار شود؛ حداقل پنج جلسه در مورد این پل صحبت کردیم.
همه این صحبت ها به مناقصه پل B0 انجامید و بیش از ۱۰ شرکت در مناقصه شرکت کردند.
سپس نامه ای رسید که مناقصه برگزار نشود و با پیمانکار فعلی توافق کنید.
چه کسی می خواهد جواب این زمان از دست رفته را بدهد؟ ارکان تصمیم گیری شرکت بزرگراه شمالی به قدری فنی و مسلط به اساسنامه شرکت نبودند که بدانند باید قبلا هماهنگ می کردند؟عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: این همه جلسه برگزار و بحث شد، این همه زمان از دست رفت، آیا آن شرکت هایی که درمناقصه شرکت کردند نمی گویند صاحب شهرداری کرج کیست که مناقصه را برگزار و سپس لغو می کند؟ بعد می گوییم چرا کسی درمناقصه های ما شرکت نمی کند؟حاجی قاسمی با بیان اینکه کارها را به اهل فن بسپارید تا نتایجش را ببینید تاکید کرد: اگر قرار بود با پیمانکار توافق کنیم و مناقصه را برگزار نکنیم که سال گذشته این کار قابل انجام بود، و این اتفاقات به لحاظ مدیریتی جای تاسف دارد، بارها گفتیم که شرکت بزرگراه شمالی را دست کسی بدهید که مدیریت شرکتی بداند و با قوانین تجارت آشنا باشد.
وی بیان کرد: در ماجرای مترو یک سال فریاد زدیم کسی به مترو ورود کند که چم و خم مترو را بداند، اکنون نتایج آن انتخاب را می بینیم.
شخص مرتبط روی کار آمده و چون تجربه کار مترو دارد پروژه پیشرفت داشته است.
این موارد یک اصول بدیهی در دنیاست و عجیب وغریب و پیچیده نیست که کار باید به دست کاردان و اهل فن سپرده شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.