پ
پ

مجتبی حاجی قاسمی در نطق پیش از دستور هفتاد و ششمین جلسه رسمی با اشاره به اینکه نقد گذشتگان تاریخ مصرف دارد، اظهارداشت: بیش از یک سال از عمر شورای ششم می گذرد و ساز شورا در دست ماست و دیگر انتقاد از گذشتگان جوابگو نیست.

تصریح کرد: بزرگراه شمالی فارغ از اینکه آغازش صحیح بود یا نبود، در دوره چهارم و پنجم شورا به پیشرفت خوبی رسید؛ اما سوال اینجاست که ما در این یک سال چه کرده ایم؟ و البته موارد دیگری از این دست بسیار است.
حاجی قاسمی با بیان اینکه فرصت به سرعت در حال سپری شدن و از دست رفتن است،افزود: ۶ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج را که بر تعداد روزهای سال تقسیم کنیم، ۱۶/۷ میلیارد تومان ارزش بودجه هر روز شهر است که این روزها یکی پس از دیگری در حال سپری شدن هستند.
وی تاکید کرد: فصل پروژه های عمرانی در حال اتمام است و مشخص نیست مجموعه مدیریت شهری چه کاری انجام می دهد؟ عضو شورای اسلامی یادآور شد: یکی از موارد مهم که بارها عرض کرده ام، کاهش ارزش پول ملی است.
روزهای اول تشکیل این شورا، دلار چه قیمتی داشت و امروز چند است؟ نکته دیگر تورم حداقل ۴۰ درصدی و در برخی موارد بیش از این مقدار است، و این در حالی است که درآمد شهرداری به اندازه کاهش ارزش پول ملی و تورم، نیز بالا نمی رود و با عرض تاسف مضاعف هزینه جاری ما هم به صورت تصاعدی در حال افزایش است.
وی یادآور شد: جمع این حرفها یک معنی بیشتر ندارد که هر روز که کار در این شهر عقب می افتد، زیان مضاعفی به شهر تحمیل می شود.
حاجی قاسمی به پروژه بزرگراه شمالی اشاره کرد و گفت:چند ماه از سال گذشته، چه اتفاقی افتاده است؟ به خاطر دارم پیمانکار پروژه اعلام کرد که اردیبهشت ماه سیستم جرثقیل را سر پروژه می آورد و کار نصب قطعات عرشه پل B1را استارت می زند، همین پل الان در چه وضعیتی است و چه پیشرفتی داشته است؟وی افزود: جای تاسف دارد که پل B1 که به اتمام برسد باید پل B0 باشد تا اتصال به بزرگراه همت برقرار شود؛ حداقل پنج جلسه در مورد این پل صحبت کردیم.
همه این صحبت ها به مناقصه پل B0 انجامید و بیش از ۱۰ شرکت در مناقصه شرکت کردند.
سپس نامه ای رسید که مناقصه برگزار نشود و با پیمانکار فعلی توافق کنید.
چه کسی می خواهد جواب این زمان از دست رفته را بدهد؟ ارکان تصمیم گیری شرکت بزرگراه شمالی به قدری فنی و مسلط به اساسنامه شرکت نبودند که بدانند باید قبلا هماهنگ می کردند؟عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: این همه جلسه برگزار و بحث شد، این همه زمان از دست رفت، آیا آن شرکت هایی که درمناقصه شرکت کردند نمی گویند صاحب شهرداری کرج کیست که مناقصه را برگزار و سپس لغو می کند؟ بعد می گوییم چرا کسی درمناقصه های ما شرکت نمی کند؟حاجی قاسمی با بیان اینکه کارها را به اهل فن بسپارید تا نتایجش را ببینید تاکید کرد: اگر قرار بود با پیمانکار توافق کنیم و مناقصه را برگزار نکنیم که سال گذشته این کار قابل انجام بود، و این اتفاقات به لحاظ مدیریتی جای تاسف دارد، بارها گفتیم که شرکت بزرگراه شمالی را دست کسی بدهید که مدیریت شرکتی بداند و با قوانین تجارت آشنا باشد.
وی بیان کرد: در ماجرای مترو یک سال فریاد زدیم کسی به مترو ورود کند که چم و خم مترو را بداند، اکنون نتایج آن انتخاب را می بینیم.
شخص مرتبط روی کار آمده و چون تجربه کار مترو دارد پروژه پیشرفت داشته است.
این موارد یک اصول بدیهی در دنیاست و عجیب وغریب و پیچیده نیست که کار باید به دست کاردان و اهل فن سپرده شود.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر