تصویر
یلدای دانایی در کتابخانه امام رضا(ع) اشتهارد
30 آذر 1402 - 16:27
2
به مناسبت آخرین روز پاییز یلدای دانایی در کتابخانه امام رضا(ع) شهرستان اشتهارد با حضور کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به مناسبت آخرین روز پاییز یلدای دانایی در کتابخانه امام رضا(ع) شهرستان اشتهارد با حضور کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه برگزار شد.

همزمان با نزدیک شدن به شب یلدا، در جهت آشنایی کودکان با آداب و رسوم ایرنیان و آیین های این شب، کتابخانه امام رضا علیه السلام شهرستان اشتهارد با اجرای برنامه های متنوع این شب را با حضور تعدادی از کودکان جشن گرفتند.
هاجر حق دان مسئول کتابخانه عمومی امام رضا علیه السلام ضمن بیان اینکه جشن یلدا و مراسم مربوط به آن سنتی دیرینه و شیرین است عنوان داشت: جهت آشنایی کودکان با هنر و ادبیات فارسی در فضایی شاد و متفاوت، کتابخانه اقدام به برگزاری جشن یلدا به منظور آشنایی کودکان با آئین‌های بومی و پاسداری از ارزش‌های سنتی و گرامی‌داشت آیین شب یلدا نمود.
دراین برنامه با پهن کردن سفره ای تحت عنوان یلدا و تزیین آن با میوه های پاییزی از جمله انار و هندوانه و سیب و دیگر خوراکی ها کودکان با فلسفه و نماد این میوه وخوراکی ها در شب یلدا آشنا شدند .
گفتنی است حافظ خوانی، اجرای قصه گویی از کتاب ۳۵۶ قصه برای شب‌های سال و اجرای مسابقات شاد و پرهیجان از جمله برنامه های اجرا شده در این جشن بود و همچنین این مراسم با پذیرایی از کودکان و اهدای هدیه پایان یافت.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.