تصویر
یکی از ثمرات رویداد عصر امید ، حرکت و تحول در راستای شهر دانایی محور بود
16 خرداد 1401 - 17:10
1
رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی که با هدف معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه ، ارتباط با صنعت ، دستگاههای اجرایی و جامعه ، معرفی کارگاه ها و آزمایشگاهها ، طرح آمایش استانی و معرفی سند تحول و تعالی دانشگاه برگزار گردید، امیدی در دل نسل جوان، دانشجویان و اساتید ایجاد نمود که می تواند زمینه رشد و توسعه در واحدهای دانشگاهی، شهرها و مناطق مختلف را فراهم سازد.
ارسال توسط :
پ
پ

رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی که با هدف معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه ، ارتباط با صنعت ، دستگاههای اجرایی و جامعه ، معرفی کارگاه ها و آزمایشگاهها ، طرح آمایش استانی و معرفی سند تحول و تعالی دانشگاه برگزار گردید،
امیدی در دل نسل جوان، دانشجویان و اساتید ایجاد نمود که می تواند زمینه رشد و توسعه در واحدهای دانشگاهی، شهرها و مناطق مختلف را فراهم سازد.
این حرکت تسریع کننده روند رشد و توسعه دانش محور بین مراکز دانشگاهی و بخش های مختلف صنعت و مدیران شهری است.
دکتر حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد این خصوص بیان کرد: پس از پدیدار شدن مشکلات جامعه صنعتی، انقلاب دانش، جایگزین انقلاب صنعتی گردید.
جامعه دانشی یکی از نتایج تحولات جوامع امروزی است که به طور خاص با پدیده جهانی شدن در سال ۱۹۹۰ پر رنگ تر شده است به طوری که قرن ۲۱ میلادی در واقع به عنوان عصر شهرهای دانش بنیان شناخته شده و گذار از جامعه مبتنی بر مواد و محصولات به جامعه مبتنی بر دانش مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از ثمرات رویداد عصر امید، حرکت و تحول در راستای شهر دانایی است؛ شهر دانایی، محلی برای پرورش دانش است ، این جوامع و شهرها ، نخبگان علوم مختلف را جذب و فضایی برای پرورش افراد متخصص فراهم می سازد.
این شهرها فضایی برای نوآوری مهیا می کند که می توان گفت خلاقیت، نوآوری ، کسب و کارهای دانشی به عنوان عامل اصلی و محوری رشد اقتصاد شهری و منطقه ای و به تبع آن ملی قلمداد می شود.
دکتر کلانتری گفت: دانش منجر به دانایی، منجر به حرکت ارزش مدار می شود که به دانش جهت می دهد و دانش را در خدمت دانایی به کار می گیرد و منجر به ظهور فرهنگ و مکاتب فکری دانایی محور می شود .
باید شهر دانش بنیان را به عنوان هدف نهایی درنظر گرفت و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با توجه به رنجیزه گسترده ای که در کشور دارد در هر استان شهر دانایی محور ایجاد کند.
وی افزود: در واقع شهر دانایی، شهری است که در سطوح بالایی از شدت، دانایی را در خود هضم نموده و پایه ای از صنایع متنوع را در سطح متمایزی از تخصص گرایی در خود ارائه می دهد.
در همین راستا شهر دانایی دارای حداقل دانشگاه است که ارتباطات سودمند متقابلی را با خود شهر پایه ریزی کرده و حاصل این ارتباطات به صنایعی منجر می شود که بر پایه قدرت پژوهشی شکل گرفته اند.
لازم به توضیح است رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی از ۸ لغایت ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار گردید و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد ، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و .
.
.
عرضه شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.