تصویر
یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت کاهش ریزگرد ها است
01 تیر 1402 - 11:12
2
اصغر بیات در بازدید مشترک از نهالستان بزرگ کرج با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظرآباد گفت : تولید نهال های بیابانی و کاشت آن در اراضی بیابانی استان البرز بویژه در شهرستان نظرآباد موجب کاهش کانون های گرد و غبار و کاهش ریز گرد در استان البرز و تهران می شود که این یکی از مهمترین اهداف کاشت یک میلیارد درخت می باشد .
ارسال توسط :
پ
پ


اصغر بیات در بازدید مشترک از نهالستان بزرگ با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت : تولید نهال های بیابانی و کاشت آن در اراضی بیابانی استان البرز بویژه در شهرستان نظرآباد موجب کاهش کانون های گرد و غبار و کاهش ریز گرد در استان البرز و تهران می شود که این یکی از مهمترین اهداف کاشت یک میلیارد درخت می باشد .

بازدید مشترک از نهالستان بزرگ کرج توسط اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز و مسعود چهارنظم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظر آباد به منظور الگو برداری و آمادگی شهرستان نظرآباد در تولید نهال و مشارکت فعال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام گرفت.
مسعود چهار نظم در این بازدید گفت : مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همانطور که از نام آن پیداست وظیفه آحاد مردم و در راس آن مسئولین این طرح می باشد که در این راستا کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظرآباد آماده ایفای نقش در این طرح بزرگ هستند.

چهارنظم همچنین افزود: با توجه به اقلیم بیابانی و استعداد شهرستان نظرآباد در تولید نهالهای بیابانی، این شهرستان تولید ۵۰۰۰۰ اصله نهال بیابانی را در دستور کار دارد.
وی همچنین گفت: از این تعداد ۱۵۰۰۰ اصله نهال مربوط به گونه آترپلکس، ۱۵۰۰۰ اصله نهال مربوط به گونه قره داغ و ۱۰۰۰۰ اصله نهال تاغ خواهد بود .
شهرستان نظرآباد ۵۸۰۰۰ هکتار وسعت دارد که از این مقدار ۲۵۰۰۰ هکتار را اراضی بیابانی تشکیل می دهد .

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.