شهره صادقی مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و دبیر کارگروه کوثر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، در حاشیه دومین دوره دانش افزایی مدیران مدارس دخترانه استان البرز گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در عرصه بروز استعدادها و ظرفیتهای زنان ایرانی، بسترسازی برای ظهور هویت مستقل زن ایرانی است که به برکت همین هویت مستقل و فضای ایجاد شده ناشی از آن، بانوان توانستند پیشرفتهای مختلفی در حوزههای تخصصی و فوق تخصصی کسب کنند و ما روز به روز شاهد شکوفاتر شدن آن نیز هستیم.
وی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای امید آفرینی، گفت: امید یکی از مولفههای اقتدار ملی است که به طور مستقیم بر توده مردم اثرگذار است، همانند: اتحاد ملی، اعتماد ملی، امید ملی و در نتیجه همه این موارد اعتماد به نفس ملی.
صادقی یکی از مهمترین ارزشهای دین مبین اسلام را حجاب دانست و افزود: داشتن حجاب به زنان اجازه میدهد که با حفظ جایگاه انسانی خود، در فعالیتهای مختلف اجتماعی نقشی سازنده داشته باشند و مسلماً در مقابل، دشمن نیز هزینه زیادی را صرف هجمه تاریخی خود کرده است که بتواند بر هویت مستقل فرهنگی زن مسلمان ایرانی اثر بگذارد، اما ما به عنوان متولیان فرهنگ جامعه، باید آگاهانه در این جنگ شناختی بایستیم.
وی در ادامه هدف از تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را ارتقا عدالت تربیتی و افزایش دسترسی دانش آموزان به خدمات آموزشی و پرورشی رایگان و با کیفیت و همچنین افزایش مشارکت اجتماعی- تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای عمومی، دولتی، مردمی، خیرین و سازمان های غیرولتی برای بهسازی امور آموزشی و پرورشی دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه دختران نیمی از جمعیت دانشآموزی ما را تشکیل میدهند، برنامهریزی برای آسیب شناسی، تحلیل و ارائه راهکار در زمینه مسائل اجتماعی، ترویج سبک زندگی- ایرانی اسلامی و ایجاد فضاهایی برای تخلیه هیجانات دانش آموزان دختر موجب شد کار ویژه ای با عنوان کارگروه کوثر تشکیل شود و در حال حاضر شاهد آن هستیم که حدود ده هزار نفر از بانوان فعال انقلابی دغدغه مند در ۳۲ کارگروه در ۳۲ اداره کل آموزش و پرورش به صورت فعال حضور دارند و ظرفیتی بسیار مناسب را برای پیشبرد اهداف نظام پدید آورده اند.
دبیر وزارتی کارگروه کوثر در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر تصریح کرد: در طی چهار ماهه گذشته، کارهای بزرگ و فاخری در این کارگروه صورت گرفته است که از جمله آن میتوان به احصاء اولین و کاملترین نظام مسائل دختران دانش آموز در کشور اشاره کرد که در پی آن مقرر شده است کارگروه کوثر در هر استان، با تعامل و ارتباط با سازمان ها و نهادهای فرهنگی در سطح استان، مهمترین اولویت خود را بررسی و نسبت به مرتفع کردن آن اقدام نمایند.
از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید