تصویر
یکی از وظایف مدیران و مسئولین الگوسازی نسبت به موضوع عفاف و حجاب است
28 خرداد 1402 - 9:25
1
جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر بهزیستی استان البرز با محوریت عفاف وحجاب به ریاست «وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی استان البرز و اعضاء شورای ستادی بهزیستی ،رؤسا و رابطین فرهنگی شهرستانهابرگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ


جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر بهزیستی استان البرز با محوریت عفاف وحجاب به ریاست «وجیهه محمدی فلاح» و اعضاء شورای ستادی بهزیستی ،رؤسا و رابطین شهرستانهابرگزار شد.

در این جلسه مدیر کل بهزیستی استان البرز با تأکید بر اینکه احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیاز به کار فرهنگی دارد افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر خودش ایجاد فرهنگ می‌کند و بیانگر فرهنگ اصیل اسلامی در وجوب و درون یک انسان است و یکی از وظایف ما به عنوان کارگزاران نظام الگوسازی نسبت به موضوع عفاف و حجاب است.

وی افزود: کارکنان دولت خصوصاً مدیران که مردم به آنها به عنوان الگو نگاه می‌کنند باید از منکرات و ناهنجاری‌های دوری کنند تا بتوان از عامه مردم جامعه نیز چنین انتظاری را داشت.

محمدی فلاح با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: گام اول خودسازی و سپس نوع دوستی در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دستور خداوند است واین وجوب دینی به طور صریح و مستقیم در قوانین اسلام آمده است و ما به عنوان کارگزاران این نظام باید از ساختار و چارچوب هایی که در این راستا توصیف شده است حمایت و دفاع کنیم و در اشاعه آن کوشا باشیم.
مدیر کل بهزیستی استان در ادامه افزود : داشتن حجاب همراه با عفاف در محیط های اداری یک الزام قانونی و شرعی است که باید همه کارکنان به این امر توجه ویژه کنند و مسئولین زیربط نیز بر اجرای دقیق آن نظارت داشته باشند .
محمدی فلاح خاطر نشان کرد :ضرورت دارد پایش وضعیت عفاف و حجاب مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان ابلاغ و اعلام شود.
در ادامه محمدی فلاح تأکید کرد: خدمت به مردم بهترین معروف است و به همکاران حاضر در جلسه توصیه نمود در جهت رضایتمندی ارباب رجوع حرکت نموده و با اخلاق و رفتار خوب خود، مروج معروف در جامعه باشند.
در ادامه جلسه دبیرشورای عفاف وحجاب در ارتباط با ابعاد مسئله و ضرورت ارائه راهکارهای مشخص و با تأکید بر داشتن برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت برنامه های خود را درخصوص موضوع عفاف و حجاب مطرح کرد و به ارائه گزارش به اعضاء جلسه پرداخت و همه حاضرین به بحث وتبادل نظر پرداختند و در ادامه جلسه ابلاغ رابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دست مدیر کل به اعضاء داده شد و در پایان اهم مصوبات جلسه به شرح ذیل بود به تصویب رسید:
مقرر شد شورای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستانها تشکیل و ابلاغ اعضاء توسط رؤسای شهرستانها صادر گردد.

مقرر شد معاونت اجتماعی با همکاری دفتر فرهنگی دوره تربیت مربی (امر به معروف و نهی از منکر) برای تمامی مراکز شبه خانواده برگزار کند.

مقرر شد کلیه معروفات و منکرات سازمان در برنامه های تخصصی واگذارشده احصاء گردد.

مقرر شد برنامه های پیشنهادی یکساله سازمان احصاء و به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارسال گردد.

مقرر شد صورتجلسات و برنامه های انجام شده به صورت ماهیانه در سامانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بارگزاری گردد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.