تصویر
یک ششم نهال مورد نیاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان البرز تولید می شود
06 خرداد 1402 - 9:44
2
رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز آقای دکتر مجتبی محمدی زاده، ۴ خردادماه در برنامه زنده رادیویی « پنجشنبه خوب» که از صدای استانی البرز پخش می شود اعلام کرد یک ششم از یک میلیارد نهال مورد نیاز کشور برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان البرز و عمدتا در نهالستان بزرگ کرج تولید خواهد شد.
ارسال توسط :
پ
پ


رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز آقای دکتر مجتبی محمدی زاده، ۴ خردادماه در برنامه زنده رادیویی « پنجشنبه خوب» که از صدای استانی البرز پخش می شود اعلام کرد یک ششم از یک میلیارد نهال مورد نیاز کشور برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان البرز و عمدتا در نهالستان بزرگ تولید خواهد شد.

رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز آقای دکتر مجتبی محمدی زاده، ۴ خردادماه در برنامه زنده رادیویی « پنجشنبه خوب» که از صدای استانی البرز پخش می شود اعلام کرد یک ششم (۱۶.
۴%) از یک میلیارد نهال مورد نیاز کشور برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان البرز و عمدتا در نهالستان بزرگ کرج تولید خواهد شد.

مجتبی محمدی زاده در این برنامه رادیویی که هر پنج شنبه از رادیو البرز پخش می شود عنوان داشت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت سالانه ۲۵۰ میلیون نهال تولید و کاشته خواهد شد که از این مقدار سالانه ۴۱ میلیون نهال و در پایان دوره چهارساله (۱۴۰۲- ۱۴۰۵)، ۱۶۴ میلیون اصله انواع نهال های بومی جنگلی و سریع الرشد نظیر ارس(سرو کوهی)، داغداغان، بادام جنگلی، سنجد، عناب، زالزالک، زرشک، توت، صنوبر و .
.
.
در استان البرز تولید خواهد شد.
محمدی زاده در ادامه سخنان خود در این برنامه افزود : اهداف اجرای این طرح چند منظوره بوده و شامل افزایش سرانه جنگل و فضای سبز ، کاهش آلاینده های جوی و کنترل کانون های برداشت گرد و غبار است.
وی همچنین گفت : جنگلکاری ضمن ارتقاء کارکردهای محیط زیستی نظیر تولید اکسیژن، پاکسازی و تصفیه هوا می توانند حافظ منابع آب و خاک کشور باشد.
محمدی زاده درخصوص نهالکاری در قالب طرح مردمی مذکور نیز گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از عرصه های مستعد نهالکاری در قالب طرح های مصوب منابع طبیعی استان در مناطق کوهستانی و بیابانی برای اجرای این طرح شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه حدود شش درصد از مساحت استان البرز را جنگل‌های طبیعی و دست کاشت به خود اختصاص داده اند گفت : سرانه فضای سبز استان البرز نسبت به استاندارد جهانی پایین است که با اجرای این طرح از این نظر استان البرز جایگاه بهتری خواهد یافت.
رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری درخصوص تامین منابع آبی موردنیاز این درختان نیز گفت : یکی از سیاست های سازمان منابع طبیعی استفاده از گونه های جنگلی مقاوم به کم آبی است و باتوجه به محدودیت منابع آبی کشور، اولویت با استفاده از آبهای نامتعارف و پساب تصفیه شده است.
وی در پایان بیان داشت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت و همکاری کلیه دستگاههای دولتی، صاحبان صنایع و شهرکهای صنعتی، سازمان های مردم نهاد، خیرین و جوامع محلی، تضمین کننده حیات و امنیت زیستی کشور خواهد بود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.