تصویر
یک هزار محتوای آموزشی ویژه چهارشنبه سوری در البرز تولید شد
22 اسفند 1401 - 14:46
1
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه یک هزار محتوای آموزشی در بستر شبکه شاد و کلاس های درس مدارس این استان تولید و در حال انتشار است.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه یک هزار محتوای آموزشی در بستر شبکه شاد و کلاس های درس مدارس این استان تولید و در حال انتشار است.

سید مسلم رئیسی " دراین گفت و گو اظهار کرد: این اقدام و آموزشی با رویکرد ترویجی برای پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیز از رفتارهای خطرساز با همراهی مراقبان سلامت و دانش آموزان سفیر سلامت مدارس و کارشناسان آتش نشانی و دانشگاه علوم پزشکی استان به اجرا درآمد.
وی بیان کرد: مراقبان، مربیان، کارشناسان و دانش آموزان سفیرسلامت مدارس البرز با تولید محتواهای آموزشی و فرهنگی به زبان قلم، هنر و فناوری، آسیب ها و حوادث ناشی از مواد محترقه در روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه سوری را برای دانش آموزان تشریح می کنند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل آموزش‌های پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال همانند سال های گذشته به مدارس البرز ابلاغ شده است، یادآورشد: آموزش و پرورش به منظور بازگو کردن حوادث تلخ ناشی از استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال برنامه های مختلفی را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی و هلال احمر استان در بستر شبکه شاد تدارک دیده و در حال اجراست.
رئیسی تصریح کرد: در این محتواها و وبینارها کارشناسان در بستر شبکه شاد مدارس البرز نسبت به آسیب ها، خطرات آتش بازی و مواد محترقه به دانش آموزان آموزش های لازم را ارایه و فرهنگسازی می کنند.
وی با بیان اینکه چهارشنبه ‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در سه‌ شنبه شب برگزار می‌شود، اضافه کرد: این آیین در سال های اخیر به دلیل عرضه برخی مواد منفجره غیراستاندارد به بازار همواره با حوادث مختلف جانی و مالی روبرو بوده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: حدود نیمی از آسیبهای ناشی از حوادث چهارشنبه سوری، سوختگی است و دست و چشم بیشترین نقاط آسیب پذیر بدن هستند که در این حوادث گزارش شده است.
وی عنوان کرد: امیدواریم امسال در چهارشنبه آخر با رعایت اصول اخلاقی و ایمنی شاهد حوادث و آسیب های کمتری نسبت به گذشته باشیم.
رئیسی افزود: امروز وبینار پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال نیز به منظور بازگو کردن حوادث تلخ ناشی از استفاده از مواد محترقه در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان با مشارکت اورژانس استان البرز برگزار شد.
وی گفت: بیشتر افراد فوتی یا مصدومی حواث چهارشنبه آخر سال در سنین نوجوانی قرار دارند لذا والدین از فرزندانشان مراقبت کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرزتاکید کرد: دانش آموزان در این تولیدات در فضای مجازی پیمان می بندند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند و درخانه بمانند.
رئیسی یادآورشد: حدود نیمی از آسیبهای ناشی از حوادث چهارشنبه سوری، سوختگی است و دست و چشم بیشترین نقاط آسیب پذیر بدن هستند که در این حوادث گزارش شده است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.