تصویر
یگان حفاظت منابع طبیعی اجازه ورود آفرود سواران را به عرصه‌های جنگلی و مرتعی نخواهد داد
16 خرداد 1402 - 10:49
2
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چهارباغ از مسدود کردن جاده های فرعی ایجاد شده در مراتعاین شهرستان جهت ورود افرود سوارها خبر داد و گفت : یگان حفاظت منابع طبیعی اجازه ورود آفرودسواران به عرصه‌های جنگلی و مرتعی را نخواهد داد و در صورت مشاهده، فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود .
ارسال توسط :
پ
پ


سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از مسدود کردن جاده های فرعی ایجاد شده در مراتعاین شهرستان جهت ورود افرود سوارها خبر داد و گفت : یگان حفاظت منابع طبیعی اجازه ورود آفرودسواران به عرصه‌های جنگلی و مرتعی را نخواهد داد و در صورت مشاهده، فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود .

اکرم عزیزی در بررسی وضعیت آفرود سواری افزود: برخی آفرود سواران در مناطق ارزشمند منابع طبیعی مبادرت به رانندگی و حرکات نمایشی با خودرو های آفرود می کنند و با این اقدام به عرصه های مرتعی و جنگلی خسارت وارد می کنند.
وی با بیان اینکه گشت، مراقبت و شناسایی عاملان تخریب منابع طبیعی با حضور به موقع یگان حفاظت تشدید می شود اضافه کرد: آفرود سواری در اراضی ملی و طبیعی موجب خسارت به محیط زیست و منابع طبیعی می گردد و تخریب ساختمان و بافت خاک در اثر فعایت خودرو های آفرود خسارت فیزیکی زیادی به اکوسیستم طبیعی و زیستگاه‌های گیاهی و جانوری وارد می کند این در حالی است که ورزش و گردشگری بدون حفظ منابع طبیعی و محیط زیست معنی ندارد.
سرپرست اداره منابع طبیعی اضافه کرد: یکی دیگر از خسارت‌هایی که آفرود سواری می‌تواند به طبیعت برساند تخریب پوشش گیاهی، ایجاد آلودگی ، جابجائی خاک و از بین بردن گیاهان نادر داروئی و خوراکی است.
ایشان در ادامه افزودند: برای تشکیل یک سانتی متر خاک صدها سال زمان نیاز است بنابراین شایسته نیست برای پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی افرادی معدود ، منابع پایه آب و خاک که متعلق به عموم مردم و نسل های متمادی است دچار خسارت شود.
ایشان همچنین با بیان اینکه تخریب عرصه‌های طبیعی از هیچ کس پذیرفتنی نیست اظهار داشت: برای انجام ورزش هایی نظیر آفرودسواری و موتورسواری باید تدابیر منطقی پیش‌بینی کرد تا زمینه تخریب منابع طبیعی فراهم نشود.
وی همچنین تاکید کرد: تضارب آرا، همفکری و گفت‌ و گو برای هدایت صحیح آفرود سواری و جلوگیری از خسارات به محیط زیست و منابع طبیعی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و رسانه ها در این زمینه اقدام به آگاهی بخشی کنند.
آفرود سواری اصطلاحاً عبارت است از رانندگی با ماشین‌های شاسی بلند و ۴ دیفرانسیل در جاده‌های خاکی یا کوه و دشت و بیابان.
آفرود سواری یکی از تفریحات و سرگرمی های مهیج و گران قیمت است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.