تصویر
۱۰۰۵ هکتار گلخانه در استان در دست احداث است
11 بهمن 1402 - 17:06
1
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طی دو سال گذشته برای هزار و ۵ هکتار از اراضی استان البرز مجوز احداث گلخانه صادر شده که از این میزان حدود ۷۰۰ هکتار اجرایی شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طی دو سال گذشته برای هزار و ۵ هکتار از اراضی استان البرز مجوز احداث گلخانه صادر شده که از این میزان حدود ۷۰۰ هکتار اجرایی شده است.

مجتبی عبداللهی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: این ایام خاطرات جانفشانی های ملت شریف ایران اسلامی برای استقرار جمهوری اسلامی و تحقق استقلال و آزادی است.
وی ادامه داد: این انقلاب مرهون خون پاک شهدا و ایثارگرانی است که هر کدام از ما به نوعی وابسته آنها هستیم، بنابراین باید از آنچه که به خواست و اراده مردم شکل گرفته با تمام وجود حفاظت و صیانت کنیم.
عبداللهی گفت: شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری با مشارکت حداکثری در واقع مهر تاییدی بر جمهوری اسلامی ایران و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی است.
وی با اشاره به رویکرد تصمیمات استان، افزود: مبنای مصوبات چنین جلساتی باید حفاظت از حقوق آیندگان باشد چراکه ما با عملکرد و تصمیماتمان مورد قضاوت آینده قرار می گیریم.
استاندار البرز گفت: حفظ کاربری اراضی و منابع طبیعی استان از اهداف مهمی است که در استان دنبال می شود.
وی افزود: طی دو سال گذشته برای هزار و ۵ هکتار از اراضی استان البرز مجوز احداث گلخانه صادر شده که از این میزان حدود ۷۰۰ هکتار اجرایی شده است.
عبداللهی گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه دیگر نیز برنامه ریزی شود و برش ها و سهم های هر شهرستان مشخص شود تا فرمانداران به صورت ویژه نسبت به پیگیری تحقق آن اقدام کنند.
وی افزود: احداث گلخانه در اراضی قولنامه ای نیز بلامانع است و پروانه احداث نیاز ندارد و باید تا جای ممکن برای تسهیل مسیر ایجاد گلخانه اقدام شود.
استاندار البرز گفت: تمامی گلخانه هایی که مجوز احداث دریافت کرده اند باید ظرف کمتر از ۶ ماه نسبت به احداث اقدام کنند.
وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف و ساماندهی محله اسلام آباد در ، افزود: این امر مورد مطالبه جدی مردم است و باید با پیگیری ویژه نسبت به بازگشایی معابر و تغییر کاربری های لازم، اقدام شود.
عبداللهی گفت: تعاونی های مسکن ادارات و دستگاه های استان راه اندازی شود و تامین اراضی آنها نیز به صورت عادلانه و در نقطه ای از استان به شکل متمرکز جانمایی شود.
وی افزود: احیای تالاب صالحیه باید با بهره گیری از مشاور و بررسی و ارائه طرح از این طریق دنبال شود تا براساس آن تصمیم گیری لازم را داشته باشیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.