تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند البرز در آموزش مهارت ها رتبه برتر کشور را دارد

۱۰۰ مدرسه در البرز باید تخریب و از نو ساخته شود
03 آبان 1401 - 15:30
3
مدیرکل نوسازی مدارس البرز با بیان اینکه حدود ۱۰۰ مدرسه در استان البرز باید تخریب و از نو ساخته شود، گفت: این مدارس در مقابل زلزله مقاوم نیستند و رفتار آنها در مقابل این حادثه طبیعی غیر قابل پیش بینی است.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل نوسازی مدارس البرز با بیان اینکه حدود ۱۰۰ مدرسه در استان البرز باید تخریب و از نو ساخته شود، گفت: این مدارس در مقابل زلزله مقاوم نیستند و رفتار آنها در مقابل این حادثه طبیعی غیر قابل پیش بینی است.

محسن پورگلیان با اشاره به پروژه‌های در دست احداث اداره کل نوسازی مدارس استان البرز در شش ماه اول امسال اظهار کرد: تا پایان شهریورماه تکمیل ۷۰ پروژه هدف گذاری شده بود.
وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در قالب ۶۲۰ کلاس درس و ۱۰۱ هزار متر مربع زیربنا تعریف شده، توضیح داد: تا شروع مهرماه و آغاز مدارس، موفق شدیم ۲۳ پروژه در ۲۹ هزار متر مربع زیربنا و ۱۸۰ کلاس درس را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
این مسئول تاکید کرد: مابقی پروژه‌ها هم با درصد پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال تکمیل است و با پیش بینی صورت گرفته، بخشی از آنها تا آخر سال و تعدادی دیگر هم قبل از مهرماه سال آینده به بهره برداری می‌رسند.
پورگلیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت فرسودگی مدارس البرز توضیح داد: حدود ۸۰ درصد مدارس استان به لحاظ استحکام و مسائل فنی و ایمنی مشکل خاصی ندارند.
وی ابراز کرد: حدود ۱۰ درصد از فضاهای آموزشی موجود نیازمند نوسازی و تقویت هستند و ۱۰ درصد مابقی هم عملا قابلیت بهسازی و مقاوم سازی را ندارند و باید برای تخریب در دستور کار قرار بگیرند.
مدیرکل نوسازی مدارس البرز در پاسخ به اینکه تعداد مدارسی که باید تخریب شوند چند مورد است، گفت: حدود ۱۰۰ مدرسه باید تخریب و از نو ساخته شوند.
وی ادامه داد: البته وقتی می‌گوییم ۱۰۰ مدرسه در استان باید تخریب شود به این معنا نیست که این مدارس قابلیت استفاده ندارند و دانش آموزان نباید در آنها حضور پیدا کنند.
وی افزود: این مدارس در مقابل زلزله مقاوم نیستند و رفتار آنها در مقابل این حادثه طبیعی غیر قابل پیش بینی است.
ممکن است در زمان وقوع زلزله هیچ اتفاقی برای برخی از این مدارس نیفتند و ممکن است در صورت بالا بودن ریشتر برخی از آنها آسیب ببینند و بخشی از آنها تخریب شود.
پورگلیان اظهار کرد: این مدارس هم مثل بسیاری از واحدهای مسکونی که در مقابل زلزله مقاومت چندانی ندارند ولی مردم در آنها زندگی می کنند، در شرایط عادی مشکل ساز نیستند.
وی گفت: البته با برنامه ریزی صورت گرفته به دنبال تخریب این مدارس و ساخت مدارس جدیدی به جای آنها هستیم تا دغدغه موجود حل شود.
منبع ایسنا برچسب ها: مدیرکل نوسازی مدارس البرز با بیان اینکه حدود ۱۰۰ مدرسه در استان البرز باید تخریب و از نو ساخته شود، گفت: این مدارس در مقابل زلزله مقاوم نیستند و رفتار آنها در مقابل این حادثه طبیعی غیر قابل پیش بینی است.
مدیرکل نوسازی مدارس البرز با بیان اینکه حدود

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.