تصویر
۳۰ درصد کارواش های کرج به سیستم بازچرخانی پساب مجهز شدند
09 آذر 1401 - 13:26
2
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اشاره به تنش آبی در استان البرز گفت : تاکنون حدود ۳۰ درصد واحدهای کارواش شهرستان کرج به سیستم بازچرخانی پساب مجهز شده اند.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با اشاره به تنش آبی در استان البرز گفت : تاکنون حدود ۳۰ درصد واحدهای کارواش شهرستان کرج به سیستم بازچرخانی پساب مجهز شده اند.

رضا قاسمپور ربه طرح ملی برگزاری کارگاه آموزشی برای قالی شویی ها و کارواش های البرز به عنوان پایلوت کشوری در شهرستان کرج اشاره کرد و افزود: بیشتر واحدهای خدماتی آب بر در استان البرز از آب شرب استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: دراین حال انتظار می رود تمام واحدهای کارواش و قالیشویی استان البرز به سیستم باز چرخانی پساب مجهز شده تا شاهد هدررفت پساب ها نباشیم .
قاسمپور با بیان اینکه فاضلاب کارواش ها و قالیشویی ها دارای آلودگی های گوناگون هستند، گفت: استفاده از تصفیه خانه موجب بازچرخانی ۹۰ درصد آب و کاهش هزینه‌ها می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی افزود: در این کارگاه آموزشی موضوعاتی همچون تنش آبی استان و لزوم برنامه ریزی در مدیریت آب در صنایع آب بر، ارائه مشخصات کمی و کیفی فاضلاب صنوف قالیشویی و کارواش ها شامل دبی پساب صنوف و پارامترهای شیمیایی مورد اندازه گیری توسط ادارات حفاظت محیط زیست جهت بررسی عملکرد صنوف مطرح شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ، معرفی روش های رایج برای تصفیه فاضلاب کارواش ها و قالیشویی ها شامل روش انعقاد و لخته سازی به شیوه شیمیایی و الکتریکی، ارائه راهکار جهت کاهش فاضلاب تولیدی توسط صنوف مذکور، ارائه راهکار برای کاهش هزینه احداث پکیج و پیشنهاد برای همکاری اتاق اصناف و صنوف مذکور جهت کمک در تامین هزینه های نصب پکیج تصفیه فاضلاب را از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی برشمرد.
وی اظهار داشت: همچنین در این کارگاه آموزشی روش های تصفیه فاضلاب و فرآیند آن، عملیات تصفیه شیمیایی و تصفیه فاضلاب به روش انعقاد الکترونیکی آموزش داده شد.
از مجموع ۱۱۰ واحد کارواش استان البرز ۶۰ واحد آنها دارای مجوز فعالیت بوده و مابقی غیر مجاز هستند.
همچنین تمام ۳۵ واحد قالیشویی البرز صاحب پروانه فعالیت شده اند.
استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به علت خشکسالی و کم بارشی با تنش آبی مواجه است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.