تصویر
۳۱ درصد تخلفات بازار محصولات کشاورزی به گرانفروشی اختصاص دارد
08 تیر 1401 - 14:45
1
سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان البرز گفت: در بازرسی های انجام شده از سطح بازار در سه ماهه نخست سال جاری ۳۱ درصد تخلفات ثبت شده مربوط به گرانفروشی می باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر محصولات استان البرز گفت: در بازرسی های انجام شده از سطح بازار در سه ماهه نخست سال جاری ۳۱ درصد تخلفات ثبت شده مربوط به گرانفروشی می باشد.

داریوش یوسفی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان، افزود: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱، چهار هزار و ۵۹۲ مورد بازرسی از مراکز توزیع و واحدهای عرضه انجام شده که در این میان یک هزار و ۲۵۹ گزارش تخلف ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه از نظر نوع تخلف گرانفروشی با حدود ۳۱ درصد، عدم درج قیمت با ۱۹.
۶ درصد و کم فروشی با ۱۸.
۶ درصد بالاترین رقم تخلفات را به خود اختصاص داده اند.
، اظهار داشت: در حوزه کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و سایر محصولات کشاورزی به خصوص آرد و نان است؛ که بارزترین تخلف ها در حوزه آرد و نان بوده است.
مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان البرز با بیان اینکه کلیه گزارشات در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی ثبت شده، تصریح کرد: از نظر صنفی با حدود ۴۴ درصد بیشترین تخلف در صنف نانوایان گزارش و ثبت شده که به ترتیب میوه و تره بار، سوپرمارکت داران و مرغ و ماهی با حدود ۹.
۵ و خواربار فروشان و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای با ۸ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه مجموع تخلفات ثبت شده در سامانه به ارزش پنج میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان بوده، از همراهی مجموعه اداره کل تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف قدردانی کرد و افزود: هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های ذیربط وجود دارد و بازرسین در گشت‌های مشترک به صورت منظم و مستمرحضور دارند.

۲۱۲ جهادگر بسیجی با جهاد کشاورزی همکاری دارند
سرهنگ علی ترکاشوند، رییس بسیج اصناف استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه تعاملات خوبی بین مجموعه بسیج اصناف سپاه امام حسن مجتبی (ع)، جهاد کشاورزی، دادگستری، تعزیرات، صمت و نهادهای نظارتی استان حاکم است، افزود: هفت قرارگاه در سطح استان داریم که طی جلسات هفتگی در چهارچوب قرارگاه شهید امانی در سپاه امام حسن مجتبی (ع) ثبت شده است و تاکنون ۱۲۶ جلسه برگزار شده که صورتجلسات و تصمیمات اخذ شده موجود است.
ترکاشوند افزود: تا کنون ۲۱۲ نفر تا امروز برای همکاری با جهاد کشاورزی سازماندهی، جذب و آموزش دیده اند و مشغول به کار هستند که برای ۱۳۸ نفر از بازرسین کارت صادر شده و به صورت عملیاتی کار می کنند.
رییس بسیج اصناف استان البرز با اشاره به اینکه ۶۷ نفر از بازرسین بسیج اصناف به سامانه سیمبا دسترسی دارند و از ابتدای سال تا کنون نزدیک به سه هزار گزارش مردمی رسیدگی شده است؛ در خصوص استقرار بازرسین بسیج در کارخانجات آرد و روغن تصریح کرد: از مجموع ۲۱۲ نفر بازرس بسیج اصناف مازاد بر ۱۳۸ نفر نیرو در کارخانجات آرد مستقر خواهند شد اما در کارخانجات روغن ناظر مقیم حضور دارد و استقرار نیروها در کارخانجات آرد هم به زودی عملیاتی خواهد شد.

در این نشست بر تشدید نظارت و کنترل قیمت کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کارخانجات، واحدهای تولیدی و مقایسه آن با قیمت مصوب و نحوه نظارت بر کالاهای اساسی و برخورد با گرانفروشی، کم فروشی و سایر مصادیق تخلف تأکید شد.

منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.