تصویر
۴۰۰ نفر از اصحاب رسانه و ورزشکاران البرزی عضو بیمه صندوق اجتماعی شدند
01 مرداد 1401 - 16:18
0
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر البرز گفت: در استان البرز اکنون حدود ۱۷ هزارخانوار عضو صندوق بیمه اجتماعی استان هستند و طی ۲ ماه گذشته ۴۰۰ ورزشکار و اصحاب رسانه البرز به این بیمه پیوستند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر البرز گفت: در استان البرز اکنون حدود ۱۷ هزارخانوار عضو صندوق بیمه اجتماعی استان هستند و طی ۲ ماه گذشته ۴۰۰ ورزشکار و اصحاب رسانه البرز به این بیمه پیوستند.

هادی بشیری افزود: در زمان حاضر ۹۰۰ خانوار به دلیل فوت و از کار افتادگی یا بازنشستگی سرپرست خانواده از مزایا و تعهدات قانونی در استان البرز بهره مند هستند.
وی بیان داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از پنج هزار نفر به جمعیت بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان افزوده شود.
بشیری با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی از سال۸۴ کار خود را با بیمه روستائیان و عشایر در کشور آغاز کرد، افزود: در سال ۸۹ قانون مشاغل فصلی مطرح شد اما تا سال ۱۴۰۰ نتوانستیم اجرا کنیم ؛در سال ۱۴۰۰ مشاغل فصلی هم با کارگران ساختمانی شروع شد و در سال ۱۴۰۱ ورزشکاران، داوران ،مربیان ، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ در قالب مشاغل فصلی بیمه اجتماعی انجام شدند.
وی اظهار داشت: شاغلان در عرصه صنایع دستی ، هنرهای سنتی ، قالی بافی ، ،بسیجیان رانندگان حمل و بار مسافربرون شهری و زنبورداران می توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی دربیایند.
بشیری گفت: افراد مختلف می توانند در صورت داشتن سن ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند عضو صندوق شوند و از مزایا و خدمات بیمه های بلند مدت اجتماعی شامل بازنشستگی ،کارافتادگی و مستمری بازماندگان استفاده کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر البرز گفت: حق بیمه صندوق ۱۵ درصد است که از این ۱۵ درصد، ۷۰ درصد حق بیمه را دولت و ۳۰ درصد خود فرد بیمه شده پرداخت می کند که ۱۳۳ هزار تومان در ماه پرداخت می کند که سالانه یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان می تواند به صورت اقساط بیمه خود را پرداخت کنند.
بشیری افزود: با کمک مسوولان استان و شهرستان امیدوارم بتوانیم حق مردم را بر اساس اصل قانون اساسی اشاره می کند که دولت مکلف است از محل درآمدهای عمومی و درآمد حاصل از مشارکت های مردمی خدمات بیمه را برای یکایک افراد جامعه فراهم کند تا بتوانند بهرمند شوند.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.