تصویر
۴۵۰ هکتار از اراضی یکپارچه کشاورزی ماهدشت کرج از دست سودجویان آزادشد
16 تیر 1401 - 8:46
4
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: ۴۵۰ هکتار از اراضی مرغوب و یکپارچه کشاورزی منطقه ماهدشت این شهرستان روز گذشته از دست سودجویان آزاد شد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر جهاد شهرستان گفت: ۴۵۰ هکتار از اراضی مرغوب و یکپارچه کشاورزی منطقه این شهرستان روز گذشته از دست سودجویان آزاد شد.

اسماعیل صارمی افزود: آزادسازی اراضی تغییر کاربری داده شده غیرمجاز منطقه ماهدشت با دستور دادستان مرکز استان البرز و با همکاری عوامل انتظامی و شهرداری ماهدشت و در یک اقدام مشترک‌ با اعضای ستاد ساخت و ساز فرمانداری شهرستان کرج انجام شد.
وی اظهار داشت: در این عملیات ۲۸۰ مورد قطعه بندی و تفکیک اراضی شامل دیوارکشی، احداث بنا، محوطه سازی و دپوی مصالح در زمین های موسوم به پیشکها در منطقه ماهدشت تخریب و حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی دربند زمین خواران آزاد شد.
وی با قدردانی از دادستانی مرکز استان البرز بدلیل همکاری نزدیک و تعامل خوب با بخش کشاورزی شهرستان در انتقاد از افرادی که زمین های کشاورزی را از چرخه تولید خارج می کنند، گفت: بگذارید اراضی مرغوب که بستر کشت برای تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی شهروندان است به رسم امانت به نسل های آینده منتقل شود.
جهاد کشاورزی استان البرز در راستای سیاست های محوری بخش کشاورزی حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی یکپارچه ماهدشت را به آبباری نوین و تحت فشار با هدف مدیریت مصرف آب و بالا بردن راندمان تولید و با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال تجهیز کرده است.
شهرستان کرج دارای پنج هزار و ۵۳۰ هکتار اراضی باغی و سه هزار و ۹۶۳ هکتار اراضی زراعی می باشد.

منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.