تصویر
۴۵ گونه نهال مختلف در نهالستان‌های البرز وجود دارد
20 اسفند 1401 - 16:35
1
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، گفت: اقدامات فنی جهت تولید بیش از ۴۵گونه مختلف در نهالستان‌های استان را داریم، اما در حال حاضر نهال جنگلی که در اقلیم‌های مختلف می‌تواند مورد کاشت قرار گیرند، تولید می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس سازمان جهاد استان البرز، گفت: اقدامات فنی جهت تولید بیش از ۴۵گونه مختلف در نهالستان‌های استان را داریم، اما در حال حاضر نهال جنگلی که در اقلیم‌های مختلف می‌تواند مورد کاشت قرار گیرند، تولید می‌شود.

عبدالرضا بازدار، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، با بیان اینکه کشور ما به لحاظ اقلیمی جز مناطق خشک و نیمه خشک محسوب می‌شود، گفت: توسعه فضای سبز در این مناطق با مشکلاتی مواجه است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، افزود: در بحث سرانه جنگل جزو کشورهای هستیم که سرانه مناسبی نسبت به متوسط دنیا نداریم.
بازدار با اشاره به اینکه سرانه جنگل، پوشش و توسعه جنگل‌کاری از مبانی و اساس کار توسعه است، بیان کرد: هر نقطه‌ای که وضعیت منابع طبیعی، پوشش و منابع خاک از کیفیت و مطلوبیت خوبی برخوردار نشان دهنده توسعه آن کشور است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی آب، خاک و جنگل تاثیر بسیار مستقیمی بر توسعه کشاورزی دارد، افزود: هر چقدر ما بر روی منابع پایه کار کنیم حتما به موضوع آب و خاک کمک می‌کند و مستقیم بر فعالیت کشاورزی تاثیرگذار است.
بازدار با اشاره به اینکه در استان البرز ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم، گفت: در حال حاضر تقریبا ۴۰میلیون برای سال ۱۴۰۱و۱۴۰۲ برنامه تولید نهال با مشارکت بخش خصوصی و دولتی داریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶هزار هکتار عرضه شناسایی شده، بیان کرد: اقدامات فنی جهت تولید بیش از ۴۵گونه مختلف در نهالستان‌های البرز وجود دارد اما در حال حاضر نهال جنگلی که در اقلیم‌های مختلف می‌تواند مورد کاشت قرار گیرند، تولید می‌شود.
بازدار با اشاره به اینکه در سال‌های آینده ظرفیت نهال را بیشتر خواهیم کرد، افزود: با افزایش ظرفیت نهال‌ها می‌توانیم سایر نقاط کشور را پوشش دهیم‌.

منبع فارس برچسب ها: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، گفت: اقدامات فنی جهت تولید بیش از ۴۵گونه مختلف در نهالستان‌های استان را داریم، اما در حال حاضر نهال جنگلی که در اقلیم‌های مختلف می‌تواند مورد کاشت قرار گیرند، تولید می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز،

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.