تصویر
۵۳ هزار واحد مسکونی فرسوده در البرز شناسایی شد
24 بهمن 1401 - 15:56
3
عضو هیات مدیره ستاد بازآفرینی کشورگفت: ۵۳ هزار واحد مسکونی فرسوده در استان البرز شناسایی شده که نیاز به بازسازی و بازآفرینی دارند.
ارسال توسط :
پ
پ

عضو هیات مدیره ستاد بازآفرینی کشورگفت: ۵۳ هزار واحد مسکونی فرسوده در استان البرز شناسایی شده که نیاز به بازسازی و بازآفرینی دارند.

سید مسلم سید الحسینی در نشست ستاد بازآفرینی استان البرز افزود: قرار گرفتن البرز بر روی گسل زلزله ایجاب می کند تا هر چه سریع تر نسبت به نوسازی بافت های فرسودع این استان اقدام شود.
وی بیان کرد: موضوع مسکن یکی از اولویت های دولت سیزدهم است و دراین زمینه نوسازی بافت های فرسوده از جمله در استان البرز با جدیت دنبال می شود.

عضو هیات مدیره ستاد بازآفرینی کشور گفت: به دنبال مدیریت واحد و یکپارچه برای بافت های فرسوده هستیم تا همه دستگاه های اجرایی در این زمینه همراه شوند و به تعهدات خود عمل کنند.
سیدالحسینی با اشاره به برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور گفت: بخشی از این واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده قرار دارد.

وی تاکید کرد: تشویق بافت های فرسوده شهری برای شتاب بخشی به نوسازی این بافت ها در کشور و استان البرز ضروری است.

بسته های تشویفی برای بافت های فرسوده البرز پیش بینی شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در این نشست گفت: بسته های تشویقی در زمینه مجوز ، نظام مهندسی ، خدمات شهرداری ها پیش بینی شود.
احمد افضلی افزود: تمام شهرداری ها مکلف به ارائه مشاوره به ساکنان بافت های فرسوده هستند.
وی بیان کرد: بر این اساس مشاوران اطلاعات را از دستگاه های اجرایی مختلف از جمله آموزش وپرورش، بهزیستی ، محیط زیست اطلاعات را دریافت و با اطلاعات شهر تطبیق می دهند و پیشنهادات خود را اعلام خواهند داشت.

ضوابط بافت های فرسوده البرز ابلاغ شد
رضا خالقی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز نیز در ادامه نشست ستاد بازآفریتی این استان گفت: طرح باز آفرینی واحدهای مسکونی شهر تصویب شد.
وی افزود: ضوابط برای بازآفرینی بافت های فرسوده به شهرداری ها ابلاغ شده است.
خالقی گفت: بسته های تشویقی برای این مهم پیش بینی شده و برای املاک در بافت فرسوده ضوابط تشویقی به لحاظ تراکم، پارکینگ ، تجاری، سطح اشغال تعلق می گیرد.
وی افزود: درصدد هستیم خدمات مهندسی در بافت های فرسوده رایگان شود و یکسری خدمات و امتیازها به این مهندسان داده می شود.
خالقی گفت: صدور پروانه ساختمانی ، هزینه هایش بصورت ۱۰۰ درصد رایگان از سوی و انجام می شود .
استان البرز بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده شهری دارد.

منبع ایرنا برچسب ها: عضو هیات مدیره ستاد بازآفرینی کشورگفت: ۵۳ هزار واحد مسکونی فرسوده در استان البرز شناسایی شده که نیاز به بازسازی و بازآفرینی دارند.
عضو هیات مدیره ستاد بازآفرینی کشورگفت: ۵۳ هزار واحد مسکونی فرسوده در استان البرز شناسایی شده که نیاز به بازسازی و با

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.