تصویر
۶۰۰ کلاس درس برای سواد آموزان البرز پیش بینی شد
07 دی 1401 - 10:43
1
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۶۰۰ کلاس درس برای سواد آموزان این استان با هدف بهره مندی افراد بی سواد از نعمت ارزشمند خواندن و نوشتن پیش بینی شد.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۶۰۰ کلاس درس برای سواد آموزان این استان با هدف بهره مندی افراد بی سواد از نعمت ارزشمند خواندن و نوشتن پیش بینی شد.

" رویا عسگر پور " در این گفت و گو با اشاره به اینکه برای جذب افراد بی سواد در استان البرز همه پای کار بیایند، اظهارکرد: ۶۱۲۰ امسال حجم ابلاغی استان ۶ هزار و ۱۲۰ نفر است که زیر پوشش قرار دادن این تعداد افراد بی سواد نیاز به مشارکت و احساس مسئولیت دارد.
وی بیان داشت: با توجه به پراکندگی جغرافیایی در استان و تعداد کم آموزش دهنده نیاز به همراهی ان ،نیروهای جهادی و فعالان پایگاه های مردمی مساجد در فرآیند آموزش به افراد بی سواد داریم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان ۱۹۸ نفر آموزش دهنده در حوزه سواد آموزی داریم که این تعداد پاسخگوی نیاز استان البرز نیست.
عسگر پور با بیان اینکه درشناسایی، جذب و آموزش افراد بی سواد نیاز به همراهی داریم ، اضافه کرد: اکنون سواد آموزی به لایه های سخت خود رسیده است زیرا سخت ترین کار در حوزه سواد آموزی استان را شناسایی افراد بی سواد تشکیل می دهد که در این راستا نیاز به همکاری دستگاه های برون سازمانی داریم.
وی با بیان اینکه ثبت نام از افراد بی سواد در کلاس های نهضت سواد آموزی استان از آذرماه شروع شد ه و تا اسفند ماه ادامه دارد، عنوان کرد: امسال از گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ سال و بالاتر در کلاس های نهضت سواد آمو:ی ثبت نام می شود.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان البرزادامه داد: تاکنون چندین تفاهم نامه با دستگاه های برون سازمانی از جمله حوزه علمیه، جهاد ، اداره کل تعاون و رفاه و دانشگاه فرهنگیان در راستای گسترش دامنه سواد آموزی در البرز منعقد شده است.
وی به نقش مهم و اثر بخش مراکز یادگیری محلی در آموزش مهارت حرفه ای به سواد آموزان پرداخت و بیان کرد: پنج مرکز یادگیری محلی در البرز فعالیت دارد که ۲ مرکز آن در ندامتگاه استان است.
عسگر پورگفت: کتاب و لوازم التحریر ویژه سواد آموزان نیز در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان البرز توزیع شده است.
وی نرخ باسوادی سال گذشته استان را درگروه سنی ۶ سال و بالاتر در استان ۹۴.
۳ درصد عنوان کرد و یادآورشد: گروه سنی ۱۰ سال و بالاتر ۹۵.
۹۶ درصد و گروه سنی ۱۵ سال و بالاتر ۹۳.
۵ درصد و گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را ۹۸ درصد ذکر کرد.
وی ادامه داد: امسال گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ سال به بالا می توانند در کلاس های سواد آموزی استان البرز شرکت کنند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.